Nok en gang mat.

Lurer du på hva en rotte bør og ikke bør spise?

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Søstrene Halvorsen
Bygger bol
Posts: 503
Joined: 22 Jul 2010, 21:23
Location: Akershus

Nok en gang mat.

Post by Søstrene Halvorsen »

Jeg ser at rotten mine ikke vil ha butikk for, ikke for at det er noe krise tror jeg men jeg har nå gitt det vitamineer i vannet, 4 kornblansding, tørket mais og gullerøtter ( har tørket dem selv i ovnene), cornfleks, nøtter,minimalt med linser og erter litt knust knekkebrød. de får fersk frukt eller grønsaker, og grøt en gang om dagen. litt middagsrester av og til.
så mitt spørsmål er er det noe jeg burde huske på eller ikke ta med på listen her.
Jeg ser jo at det er ting de ikke spiser og det gidder jeg heller ikke tvinge på dem.
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui

Stine
Gammelrotte
Posts: 3372
Joined: 10 Aug 2008, 23:52
Kjønn: Kvinne
Location: Trondheim
Contact:

Re: Nok en gang mat.

Post by Stine »

Det er viktig for rotter at de får et for som inneholder alle neringstoffer de trenger. Om du bare lar det stå inne i buret uten noen mat, så skal jeg love deg de kommer til å spise det ;) Rotter er smarte og vet at om de ikke spiser det, kommer det noe bedre.
Når rottene da er vandt til å spise denne maten, kan du supplere med grønnsaker og frukt,fisk, kylling, egg, fullkornspasta osv :)

Cornflakes er ikke så bra og gi til rotter, da det ofte er tilsatt mye sukker.
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

sniffsesnufs
Stjeler mat
Posts: 51
Joined: 17 Aug 2010, 20:08
Location: kr. sand

Re: Nok en gang mat.

Post by sniffsesnufs »

jeg har en utrolig selektiv rotte, og han nekter å spise knotter og rottepelets. men jeg blander nøtteblandig (energimix) havregryn og sånt. men uansett vil nok ikke hjemmelaget fôr tisvare vitamin behovet helt. husk du kan aldri vite akurat hvor mye og hva av hvilke vitaminer som er i fôret når du lager det selv :) men jeg bruker standar gnagerblanding fra butikk, han spiser jo ikke knottene alikevel.
finn ut hva i fôret fotta di liker. og kjøp et fôr som tilsvarer. du må huske at << du kan gi hunden vann, men ikke tvinge den til å dtikke det >> ;)
<:3_____)~~~ bittelille sniffsesnufs <:3_____)~~~

Post Reply