Et bar spørsmål :3

Lurer du på hva en rotte bør og ikke bør spise?

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Titovn
Sover i do
Posts: 236
Joined: 18 Jan 2011, 23:39
Kjønn: Kvinne
Location: Vestfold

Et bar spørsmål :3

Post by Titovn »

Vi har nå kjøpt Care+ til våre herlige totter, og det ser ut som de spiser det :cheer: Menj eg har da noen spørsmål på lager :sarcastic:

1. Er det noe spesiell foringstid rottene skal ha?
Eksmepl: Vi forer hundene våres hver dag kl. halv 8.
- Akkurat nå fyller vi bare matskålene, lar det stå og fyller opp igjen når vi ser det er dumt.. Har en følelse på meg at det er feil/dumt av oss :oops: Eller ikke? Eller kommer det ann hva rottene er vant til??

2. Noen som har noe erfaring med Rat Nature??
- Care+ har vi kjøpt i Larvik liksom, men så at den i Tønsberg solgte neo som het Rat Nature og hvis foret er som bildene på pakka, så syns jeg det ser ut som noe lignende gnager blanding (så liksom solsikkefrø og slike ting) eller er det bare bildet som lyver?? :p
If you live among wolves, you have to act like a wolf.

Måtte dere alle kose dere på de evige osteenger - høyt elsket, dypt savnet, men aldri glemt
Kiba Luna Atelah Shax Blue Rebel Mimmi Theodorine Mirax Leah Malin Honey Zenia Zuki Alma Wilma Tundra Una Revanta

MissGuardian

Re: Et bar spørsmål :3

Post by MissGuardian »

1. Jeg forer mine når jeg legger meg(når det måtte være..) eller hvis det er veldig lite fôr igjen og jeg skal være borte flere timer..
Grøntfôr gir jeg også før jeg legger meg.
2. Gnagerblanding(Selv om det står "rotte" på det, er ikke noe særlig.
Mine fikk det med en gang jeg fikk rotter(visste ikke at det fantes noe bedre), og de spiste nesten ingenting av det, og ble tykke ganske fort..

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: Et bar spørsmål :3

Post by Larm »

Rotter skal hele tiden ha tilgang på mat. Det betyr at du kan fylle opp matskålen deres og la det være masse mat i den hele tiden. De skal ikke ha noen fast foringstid siden de alltid skal ha mat tilgjengelig :cheer:
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Titovn
Sover i do
Posts: 236
Joined: 18 Jan 2011, 23:39
Kjønn: Kvinne
Location: Vestfold

Re: Et bar spørsmål :3

Post by Titovn »

Larm wrote:Rotter skal hele tiden ha tilgang på mat. Det betyr at du kan fylle opp matskålen deres og la det være masse mat i den hele tiden. De skal ikke ha noen fast foringstid siden de alltid skal ha mat tilgjengelig :cheer:
Takk, det var det jeg trodde :D Mener å ha lest at noen foret dem til en bestemt tid, men kan jo ha vært meg som har lest/tolket dte feil :cheer: Husker ikke hvo rjeg keste den hen, men men :bleh: MEn godt jeg fikk avklart det! n_n
If you live among wolves, you have to act like a wolf.

Måtte dere alle kose dere på de evige osteenger - høyt elsket, dypt savnet, men aldri glemt
Kiba Luna Atelah Shax Blue Rebel Mimmi Theodorine Mirax Leah Malin Honey Zenia Zuki Alma Wilma Tundra Una Revanta

Skaubytroll
Alfatryne
Posts: 1741
Joined: 12 Feb 2004, 20:29
Location: Enebakk

Re: Et bar spørsmål :3

Post by Skaubytroll »

1. Rottene mine har mat i skåla si til enhver tid, og den blir etterfylt hver kveld etter utetiden dems. Da har de også lært seg at da matskåla dems fylles skal de inn for kvelden. Da vanker det gjerne en godbit på hver ettersom de kommer inn i buret også.
Fersk mat (middagsrester eller/og frukt&grønt) får de gjerne til samme tid hver dag her, for det går under fôringsrutinene her i huset. Da får marsvin, kaniner og katter også maten sin.

2. Rat Nature er ikke noe slager her. Kjøpte det et par ganger, men de peller ut favorittbiter og lar halvparten ligge igjen. Skikkelig uøkonomisk. Jeg anbefaler RM1 fra NTFs nettbutikk :D
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

Titovn
Sover i do
Posts: 236
Joined: 18 Jan 2011, 23:39
Kjønn: Kvinne
Location: Vestfold

Re: Et bar spørsmål :3

Post by Titovn »

Skaubytroll wrote: 2. Rat Nature er ikke noe slager her. Kjøpte det et par ganger, men de peller ut favorittbiter og lar halvparten ligge igjen. Skikkelig uøkonomisk. Jeg anbefaler RM1 fra NTFs nettbutikk :D
Ja, så det er noe type gangerblanding liknende som man kan pelle ut favoritten sin altså.. :p Er i så fall veeldig skeptisk til slike ting, kaninen min pelte ut favoritt ting og lot resten ligge, så jeg gikk over til pellets husker jeg n_n Går som sagt på Care+ nå, men skal nok prøve RM1 når vi får rotet oss til å bli medlem her, eller, samboeren blir vel medlem i starten, og han venter på kortet sitt :nottelling:
If you live among wolves, you have to act like a wolf.

Måtte dere alle kose dere på de evige osteenger - høyt elsket, dypt savnet, men aldri glemt
Kiba Luna Atelah Shax Blue Rebel Mimmi Theodorine Mirax Leah Malin Honey Zenia Zuki Alma Wilma Tundra Una Revanta

MissGuardian

Re: Et bar spørsmål :3

Post by MissGuardian »

Titovn wrote: men skal nok prøve RM1 når vi får rotet oss til å bli medlem her, eller, samboeren blir vel medlem i starten, og han venter på kortet sitt :nottelling:
Håper du går over til RM :cheer:
Mine liker det MYE bedre enn care+ :cheer:

Titovn
Sover i do
Posts: 236
Joined: 18 Jan 2011, 23:39
Kjønn: Kvinne
Location: Vestfold

Re: Et bar spørsmål :3

Post by Titovn »

MissGuardian wrote:
Titovn wrote: men skal nok prøve RM1 når vi får rotet oss til å bli medlem her, eller, samboeren blir vel medlem i starten, og han venter på kortet sitt :nottelling:
Håper du går over til RM :cheer:
Mine liker det MYE bedre enn care+ :cheer:
Håper jeg å, skal hvertfall prøve det så lenge samboeren fpr rota seg til å bli medlem :cheer: MEn care+ var det eneste ordentlige rottefôret vi fikk tak i for øyeblikket, så det er bedre enn ikke noe ! n_n
If you live among wolves, you have to act like a wolf.

Måtte dere alle kose dere på de evige osteenger - høyt elsket, dypt savnet, men aldri glemt
Kiba Luna Atelah Shax Blue Rebel Mimmi Theodorine Mirax Leah Malin Honey Zenia Zuki Alma Wilma Tundra Una Revanta

Stine
Gammelrotte
Posts: 3372
Joined: 10 Aug 2008, 23:52
Kjønn: Kvinne
Location: Trondheim
Contact:

Re: Et bar spørsmål :3

Post by Stine »

RM er mye billigere også :thu:
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

rattie19
Sofaspiser
Posts: 147
Joined: 30 Sep 2010, 15:34
Location: Sola

Re: Et bar spørsmål :3

Post by rattie19 »

Jeg bruker Selective, og har ei skål som er alltid fylt. Så blir det moms på kveldstid, med frukt, grønt og diverse kjøtt/ris/brød ++ :cheerful:
Thea og Prikken <3

Post Reply