Gnager blanding på felleskjøpet

Lurer du på hva en rotte bør og ikke bør spise?

Moderator: Moderatorer

Post Reply
kristine
Pinglerotte
Posts: 30
Joined: 08 Sep 2010, 09:55
Location: Harstad

Gnager blanding på felleskjøpet

Post by kristine »

Noen som har prøvd dette?

utmeldt

Re: Gnager blanding på felleskjøpet

Post by utmeldt »

Slike gnagerblandinger har desverre ikke det nødvendige næringsinnhold for rotter.
Jeg vil anbefale et för laget for rotter, der alle bitene inneholder det samme. Slik vil ikke rottene dine bli feilernært på å plukke ut de bitene de liker best :cheer:

För jeg kan anbefale er Rat complete, RM1 fra NTF's nettbutikk, Oxbow regal rat og lignende typer! Det er som sakt viktig at det er et för beregnet på rotter og med like biter :cheerful:

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Gnager blanding på felleskjøpet

Post by wollf »

Det inneholder mange biter rottene ikke spiser. Så økonomisk er det ikke . For man ender opp med å måtte kaste 1/3 av det og restene vil ligge over hele buret

kristine
Pinglerotte
Posts: 30
Joined: 08 Sep 2010, 09:55
Location: Harstad

Re: Gnager blanding på felleskjøpet

Post by kristine »

Oki. Ja jeg vet ikke. Joda vi kjøper på bdyrebutikk, men var litt nysgjerrig på hvordan den fungerte. Siden jeg også har kanin vet jeg at felleskjøpet har endret innholdet i pelletsen for kanin. Dette kjøper jeg til kanin. Men er jo greit å rådføre seg før man prøver noe nytt. :) var bare tillfeldig jeg så den posen da jeg var innom der tidligere i uka. :)

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Gnager blanding på felleskjøpet

Post by Tonje Lenore »

Alltid smart å rådføre seg :cheerful:
Men hold deg til mat fra dyrebutikken eller fra ntf! :thu:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Gnager blanding på felleskjøpet

Post by wollf »

eller til den vi har her på ntf

Usagi-Zakura
Omegarotte
Posts: 131
Joined: 27 Sep 2010, 22:21
Location: Klæbu

Re: Gnager blanding på felleskjøpet

Post by Usagi-Zakura »

Vi brukte dette til gnagerne på skolen en stund, riktignok hadde vi ikke rotter der, men det hele endte med marsvin og hamster som så ut som om de var konstant drektige, månedsgamle marsvinunger var nesten like lange som de var breie.

Gnagerblanding er laget for flere dyrearter som har helt forskjellig næringsbehov. Man mater ikke hund og katt med samme for, så hvorfor skal man da mate en gresseter (som marsvin) med samme for som en alteter (rotter og mus og lignende.)
Hold deg helst til mat som er laget spesifikt for arten.

kristine
Pinglerotte
Posts: 30
Joined: 08 Sep 2010, 09:55
Location: Harstad

Re: Gnager blanding på felleskjøpet

Post by kristine »

:) ja reagerte litt på at det sto gnager. :)

Post Reply