RM1

Lurer du på hva en rotte bør og ikke bør spise?

Moderator: Moderatorer

Vitania
Klatrer på møblene
Posts: 528
Joined: 11 Jun 2011, 14:15
Location: Bergen
Contact:

Re: RM1

Post by Vitania »

WillyWonka wrote:Det er jo det som er faren med det, men mine spiser heldgivis alt :D
Dette tenkte jeg også når jeg fôret med det helt i begynnelsen, og greit nok at skålen blir tom, men du vet jo ikke hvem som spiser hva. Det er fult mulig at det eneste Lille Blå spiser er bananbitene også fordeler de andre resten mellom hverandre. Da får jo ikke Lille Blå den næringen han trenger. :hmmm:
Bare en tankevekker. :smile2:
:rotte14: -Vitania, uten noen rottetasser. :rompe:
https://sites.google.com/site/vtaniasrattery/

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: RM1

Post by Siv M »

:hmmm: Ja ja, nå får de spise opp den maten jeg har kjøpt til dem denne gang, maten er for dyr til å bare bli kastet hele tiden å så får man heller prøve seg fram om hva som funker best for tottene :cheerful:

Vitania
Klatrer på møblene
Posts: 528
Joined: 11 Jun 2011, 14:15
Location: Bergen
Contact:

Re: RM1

Post by Vitania »

Siv M wrote::hmmm: Ja ja, nå får de spise opp den maten jeg har kjøpt til dem denne gang, maten er for dyr til å bare bli kastet hele tiden å så får man heller prøve seg fram om hva som funker best for tottene :cheerful:
Det er jeg helt enig i! Jeg har prøvd litt forskjellige jeg også før jeg har funnet den jeg er fornøyd med. :crazy:
:rotte14: -Vitania, uten noen rottetasser. :rompe:
https://sites.google.com/site/vtaniasrattery/

Lillelunde
Sover i do
Posts: 265
Joined: 21 Nov 2010, 15:30
Location: Stavanger, Rogaland

Re: RM1

Post by Lillelunde »

Siv M wrote::hmmm: Ja ja, nå får de spise opp den maten jeg har kjøpt til dem denne gang, maten er for dyr til å bare bli kastet hele tiden å så får man heller prøve seg fram om hva som funker best for tottene :cheerful:
Hvor mye betalte du for en pose med Rat Nature?
Benedicte med 6 søte haler
Lola, Blomst, Flora, Betty, Snuski og Erling

Vitania
Klatrer på møblene
Posts: 528
Joined: 11 Jun 2011, 14:15
Location: Bergen
Contact:

Re: RM1

Post by Vitania »

89,-? Husker ikke helt, er en stund siden jeg kjøpte den. Fikk nylig 2kg med det, men bruker det bare som snacks/tilleggsfôr fram til det går tomt. :nottelling:
:rotte14: -Vitania, uten noen rottetasser. :rompe:
https://sites.google.com/site/vtaniasrattery/

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: RM1

Post by Siv M »

Husker ikke helt sikkert men mener jeg betalte 240 kr for en stor sekk , skal kjekke prisen. 249kr for 2,5 kg. betalte jeg. Neste gang er det mulig jeg prøver RM1 hvis ikke Rat nuture funker noe særlig.men ikke sikkert det er lønnsomt for meg å kjøpe den pga frakten.

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: RM1

Post by Siv M »

Lillelunde wrote:
Siv M wrote::hmmm: Ja ja, nå får de spise opp den maten jeg har kjøpt til dem denne gang, maten er for dyr til å bare bli kastet hele tiden å så får man heller prøve seg fram om hva som funker best for tottene :cheerful:
Hvor mye betalte du for en pose med Rat Nature?
250kr for 2,5 kg :cheerful:

Lillelunde
Sover i do
Posts: 265
Joined: 21 Nov 2010, 15:30
Location: Stavanger, Rogaland

Re: RM1

Post by Lillelunde »

Stive priser iallefall.. :shocked: Jeg betaler 142 kr for en stor sekk :hmmm: Bruker dette selv, siden dere sa at det var dyrt begynte jeg å lure :huh:
Benedicte med 6 søte haler
Lola, Blomst, Flora, Betty, Snuski og Erling

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: RM1

Post by Siv M »

Ja veldig stive priser 89 kr for en liten sekk på 750g :sjokkert: så derfor dyrt å bare kaste det.

Skaubytroll
Alfatryne
Posts: 1741
Joined: 12 Feb 2004, 20:29
Location: Enebakk

Re: RM1

Post by Skaubytroll »

Siv M wrote:Husker ikke helt sikkert men mener jeg betalte 240 kr for en stor sekk , skal kjekke prisen. 249kr for 2,5 kg. betalte jeg. Neste gang er det mulig jeg prøver RM1 hvis ikke Rat nuture funker noe særlig.men ikke sikkert det er lønnsomt for meg å kjøpe den pga frakten.
Altså, se her på dette regnestykket.. Hvis du utnytter frakten maks så kjøper du 2 sekker RM1..

RM1 (12,5kg) 459,-
RM1 (12,5kg) 459,-
Frakt 255,-

Totalt 1173,- Dette gir en totalt kilopris på 46,92 kr

Det er fremdeles laaangt under den kiloprisen du gir for det andre ;)

Og hvis du kjøper en sekk + frakt blir kiloprisen 57,12kr. Fremdeles billigere....

Hvis du kjenner flere i ditt område med rotter går det an å spleise på portoen ;)
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

Vitania
Klatrer på møblene
Posts: 528
Joined: 11 Jun 2011, 14:15
Location: Bergen
Contact:

Re: RM1

Post by Vitania »

Skaubytroll wrote: Altså, se her på dette regnestykket.. Hvis du utnytter frakten maks så kjøper du 2 sekker RM1..

RM1 (12,5kg) 459,-
RM1 (12,5kg) 459,-
Frakt 255,-

Totalt 1173,- Dette gir en totalt kilopris på 46,92 kr

Det er fremdeles laaangt under den kiloprisen du gir for det andre ;)

Og hvis du kjøper en sekk + frakt blir kiloprisen 57,12kr. Fremdeles billigere....

Hvis du kjenner flere i ditt område med rotter går det an å spleise på portoen ;)
:thu:
:rotte14: -Vitania, uten noen rottetasser. :rompe:
https://sites.google.com/site/vtaniasrattery/

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: RM1

Post by Siv M »

:hmmm: tja er kanskje det, synes det fortsatt er dyrt da, men kanskje lønnsomt i lengden ja :jepp: dessverre kjenner jeg ingen her som har rotter :bleh: det er litt synd i grunn men men. mulig jeg kjøper RM1 neste gang. det går vel ikke an å få en liten prøve i posten med bare noen få kuler for å se om de spiser den maten

Jasmin
Bygger bol
Posts: 502
Joined: 15 Sep 2011, 15:44
Kjønn: Kvinne
Location: Haugesund

Re: RM1

Post by Jasmin »

Siv M wrote::hmmm: tja er kanskje det, synes det fortsatt er dyrt da, men kanskje lønnsomt i lengden ja :jepp: dessverre kjenner jeg ingen her som har rotter :bleh: det er litt synd i grunn men men. mulig jeg kjøper RM1 neste gang. det går vel ikke an å få en liten prøve i posten med bare noen få kuler for å se om de spiser den maten

Det var en god ide! Jeg og vurderer RM1 men da må jeg betale for porto å alt....Og vet ikke om de liker det..Tror dere Skaubytroll osv.... om dere kunne laget noen ''prøve''poser som kan sendes i posten?? At vi betaler porto og litt for maten??
Canta & Baila ❤
Gode venner er som stjerner, det er ikke alltid du ser dem men du vet at de er der <3

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: RM1

Post by WillyWonka »

Det er fullt mulig og kjøpe x antall kg også :) Må ikke nødvendigvis være en stor sekk :)
Guttene mine elsker den. men når jeg tenker meg om... guttene mine liker alt :P
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Jasmin
Bygger bol
Posts: 502
Joined: 15 Sep 2011, 15:44
Kjønn: Kvinne
Location: Haugesund

Re: RM1

Post by Jasmin »

WillyWonka wrote:Det er fullt mulig og kjøpe x antall kg også :) Må ikke nødvendigvis være en stor sekk :)
Guttene mine elsker den. men når jeg tenker meg om... guttene mine liker alt :P
Har opplevd det ja, rottene spiser det meste :thhpt: :thhpt:


Noen som vet hvor mye det koster i porto for 1 kg??
Canta & Baila ❤
Gode venner er som stjerner, det er ikke alltid du ser dem men du vet at de er der <3

Post Reply