RM1

Lurer du på hva en rotte bør og ikke bør spise?

Moderator: Moderatorer

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: RM1

Post by Siv M »

Nå har jeg fått RM maten de tok den i mot men spiste den ikke, regner med at det er en tilvendes periode :) de fikk bare en kule hver nå til og begynne med

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: RM1

Post by Siv M »

:hmmm: de spiser ikke RM maten de får, de får bare en kule hver blandet i den andre maten de har men de lar den bare ligge, skal jeg kutte ut den frø blandingen å bare gi dem RM?

BlackNenne
Betarotte
Posts: 687
Joined: 22 Aug 2007, 06:32
Location: Tau/Stavanger

Re: RM1

Post by BlackNenne »

Har aldri vært borti rotter som ikke vil ha rm1. :goofy: Hvis du gir noe annet ved siden av, så selekter de vel det de syns er best.
Rm1-biter er jo unektelig store, tørre og kjedelige. :giggle: Prøv en dag eller to å gi kun rm1, så spiser de nok når de blir sultne. :cheer:

Så kan du heller gradvis gi litt av de godsakene de har fått utenom basisforet du brukte.

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: RM1

Post by Siv M »

BlackNenne wrote:Har aldri vært borti rotter som ikke vil ha rm1. :goofy: Hvis du gir noe annet ved siden av, så selekter de vel det de syns er best.
Rm1-biter er jo unektelig store, tørre og kjedelige. :giggle: Prøv en dag eller to å gi kun rm1, så spiser de nok når de blir sultne. :cheer:

Så kan du heller gradvis gi litt av de godsakene de har fått utenom basisforet du brukte.
mine var bortskjemte da jeg overtok dem kun vant til slik frø blanding :nottelling: my spiste en kule i går det var det hele, har ikke sett smurfine spise det ennå, ok skal kutte ut frø blandingen i noen dager å se. skulle sikkert hatt en større mat skål den lille de har blir full av 4 slike store rm biter :giggle:

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: RM1

Post by Siv M »

Alle RM1 kulene var spist opp i løpet av natten :cheerful: skålen var tom å det lå ikke noe rundt i bunnen, så da fylte jeg på nye kuler å så får de noe ekstra i kveld siden de har vært så flinke å spise det opp

BlackNenne
Betarotte
Posts: 687
Joined: 22 Aug 2007, 06:32
Location: Tau/Stavanger

Re: RM1

Post by BlackNenne »

Så bra! :cheerful: Da trengte de nok bare litt tid og tilvenning. :cheerful: :cheerful:

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: RM1

Post by Tonje Lenore »

RM er alltid en slager, de trenger bare å smake og venne seg til det før de først da skjønner at det ikke
er så værst like vel :nottelling:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: RM1

Post by Siv M »

:jepp: De spiste den når de ikke fikk noe annet ihvertfall, men det er bra da får de i seg nok næring :cheer: maten ser jo utrolig kjedelig ut da :crazy: å så så store biter :giggle:

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: RM1

Post by tantepose »

Mine stappet fullt sovehuset med dem. :klaskepanne:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: RM1

Post by Siv M »

:giggle: såpass mine legger en i hvert hjørne av buret har jeg lagt merke til :nottelling: lurer på hvorfor

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: RM1

Post by wollf »

Siv M wrote:Alle RM1 kulene var spist opp i løpet av natten :cheerful: skålen var tom å det lå ikke noe rundt i bunnen, så da fylte jeg på nye kuler å så får de noe ekstra i kveld siden de har vært så flinke å spise det opp
Dårlig ide :flau:

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: RM1

Post by Siv M »

Erfarte det :/ men nå kjøper jeg ikke mere av det, de spiste det kun til nød resten lekte de med

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: RM1

Post by wollf »

Men det er bra. Hehe... :boing:

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: RM1

Post by Siv M »

wollf wrote:Men det er bra. Hehe... :boing:
:giggle:

Post Reply