Diskusjon om levende føde

Lurer du på hva en rotte bør og ikke bør spise?

Moderator: Moderatorer

Post Reply
tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Diskusjon om levende føde

Post by tantepose »

Håper du kan få noen til å fange dem og slippe dem ut for deg de gangene du ikke er alene.

Kos dere med disse interessante innblikk i virkeligheten til insektene,og la dere overbevise.Liv er verdifullt! :jepp:


http://youtu.be/rO0Qnc91OdQ
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

CayFur
Pinky
Posts: 12
Joined: 01 Jan 2013, 18:21
Location: Nesodden

Re: Diskusjon om levende føde

Post by CayFur »

Sier meg enig med både Larm og WillyWonka. Det er ingen grunn til å klaske til en veps hvis den bare flyr rundt beina dine. Da er trikset å stå i ro og ikke provosere den :jepp:
Klarer heller ikke drepe veps, flue eller andre store innsekter hvis de kommer inn i huset. Da løper jeg heller mot nærmeste vindu, åpner det, og prøver å blåse insektet i riktig retning slik at det finner veien ut.
Mygg kan jeg klaske til, men det er hvis den sitter på meg, eller flyr på rommet mitt om natten før jeg skal sove (jeg risikerer ikke å våkne opp med hundre bitt, jeg er veldig mygg-attraktiv).
Maur er greit så lenge de holder seg ute.
*lusker rundt*
Profilbilde (c) CayFur

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Diskusjon om levende føde

Post by WillyWonka »

hehe :p grunnen til at jeg er så skeptisk på stripete insekter.. Er det en veps, stå stille... er det klegg, løp for livet :P Men det er 18 typer med klegg i norge, og en av dem er stripete og likner vepsen. Jeg tør ikke stå stille lengre :P RUUUN :skremt:

Men når en kompis av meg er på besøk, bruker han og ta de ut :)
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Diskusjon om levende føde

Post by wollf »

hjelper ikke å stå stille, jeg har blitt stukket flere ganger og jeg blir stiv av skrekk. hehe... klarer ikke å drepe de da jeg er for redd så her stivner jeg eller så er jeg noen km lenger vekk på noen min

Anja-Mari
Pinglerotte
Posts: 32
Joined: 03 Dec 2012, 13:17
Location: Tromsø

Re: Diskusjon om levende føde

Post by Anja-Mari »

Larm, ta no isje heilt av... æ respektere apsolut at du har egne meininge, men æ synes d bi før domt å treke in romvæsna når d faktisk va insekt d va snak om. D same mene æ om at du dræg in Nadre. D e mi meining. æ synd d e greit å håld sæ t tema , ingenting me dæ persånli å gjør :cheerful:

om nån klaske en veps så synes ike æ dæm e skumel førdeom. et insekt betyr null før mange så man kan ike beregne åsn person nån e bare på at dæm dræp et insekt hade d vært en katt hade d jo vært helt anerledes....

Alle har ræt på egne meninge å æ står no før at insekt ser æ på såm mye lavere ståanes en f.eks hund el katt el råttan. æ e veldi gla i alt me pels, skjel å fjær men æ sæt ei grænse me insekt. :cheer:

når d e sakt så synes d e helt feil å brene maur me førstørelsesglas eler dræge bein av ederkopa eller vingan av fluan, d e seigpining og dårli gjort :worry:
✿ XoXo Anja Mari ✿

Anja-Mari
Pinglerotte
Posts: 32
Joined: 03 Dec 2012, 13:17
Location: Tromsø

Re: Diskusjon om levende føde

Post by Anja-Mari »

å ja æ har blit stokka av vepsan mange ganga mens æ har vært helt roli, dæffør fik æ sån strømrakkert hos pappa sia æ e alergisk mot stikkan t mange insekta, en mygg lage store kula på mæ å æ blir dåli, deffør e rakkerten me strøm veldi bra :cheerful: ZAP! å dæm e stekt :cheesy: :bounce:
✿ XoXo Anja Mari ✿

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Diskusjon om levende føde

Post by tantepose »

Ingen som så linken min da? :hiding:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Diskusjon om levende føde

Post by WillyWonka »

tantepose wrote:Ingen som så linken min da? :hiding:
Jeg har sett den :)

Jeg er enig i at de er verdifullet. De gjør viktige jobber, men ikke like lett å holde hodet kaldt når de kommer inn til meg. Fluer har aldri gjort meg noe. men er de edderkoppene ogstripete insekter med vinger :P
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Post Reply