gratis smaks prøve

Lurer du på hva en rotte bør og ikke bør spise?

Moderator: Moderatorer

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: gratis smaks prøve

Post by Siv M »

Da er det ikke noe farlig hvis maten skulle vare lengre en ett år :cheerful: håper så klart at når de får smaken på den maten å vant til den, at de vil elske den :yumm: bra for tottene å bra for matmor :nottelling:

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: gratis smaks prøve

Post by wollf »

men pass på så det ikke kommer fukt. for da mugger det

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: gratis smaks prøve

Post by Siv M »

:jepp: når jeg har fått kjøpt den sekken å fått den i hus skal jeg prøve å få tak i en tønne eller annen type beholder med lokk som holder maten tørr.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: gratis smaks prøve

Post by wollf »

buker sånn som man skal ha hundemat i her

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: gratis smaks prøve

Post by Siv M »

var det jeg tenkte på også, bruker det samme her til kattene :cheerful:

BlackNenne
Betarotte
Posts: 687
Joined: 22 Aug 2007, 06:32
Location: Tau/Stavanger

Re: gratis smaks prøve

Post by BlackNenne »

Larm wrote:
BlackNenne wrote: Neida. :cheerful: Og gjør den det, så er den nok ikke "farlig" før om 10 år. :cheerful: Blir som med pasta, krydder osv.
Den mister næringsinnhold etter hvvert.
Hvis jeg ikke husker feil så er maten garantert (fra leverandør) å vare inntil 1 år etter utløpsdato
Ja, men det er så mikroskopisk og vil ta maaange år. :cheerful:

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: gratis smaks prøve

Post by Siv M »

:liker:

Vitania
Klatrer på møblene
Posts: 528
Joined: 11 Jun 2011, 14:15
Location: Bergen
Contact:

Re: gratis smaks prøve

Post by Vitania »

HildeT wrote:Da skal jeg bestille meg en kilo rm1 og se om det faller i smak her :cheerful:
Så skal jeg bruke foret jeg har igjen som gobiter ^^
Tundra fikk både RM1 og RM3 i oppveksten så det skal hun nå like. :cheer:
:rotte14: -Vitania, uten noen rottetasser. :rompe:
https://sites.google.com/site/vtaniasrattery/

HildeT
Sover i do
Posts: 203
Joined: 08 Aug 2012, 12:56
Kjønn: Kvinne
Location: Kongsberg

Re: gratis smaks prøve

Post by HildeT »

Så bra, da bestiller jeg om ca en ukes tid :cheerful:

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: gratis smaks prøve

Post by Matmor »

Ja, men det er så mikroskopisk og vil ta maaange år.
Tenk også på at fettet harskner og gjør at det begynner å smake vondt så rottene ikke vil ha det - pluss at harskt fett ikke er bra.

RM1 oppbevares best litt kjølig (sånn 15-20 grader), tørt og lufttett.

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: gratis smaks prøve

Post by sanca »

Er vel ca et års holdbarhet på den sekken jeg akkurat kjøpte... Mine fire gutter har en sekk ca et halvt år
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: gratis smaks prøve

Post by Siv M »

sanca wrote:Er vel ca et års holdbarhet på den sekken jeg akkurat kjøpte... Mine fire gutter har en sekk ca et halvt år
det er ikke galt da :cheesy:

HeleneH
Klatrer på møblene
Posts: 546
Joined: 18 Nov 2011, 17:29
Kjønn: Kvinne
Contact:

Re: gratis smaks prøve

Post by HeleneH »

viewtopic.php?f=1&t=12345

Her står priser på frakt og for.
Hvis man ønsker å kjøpe rottefor, send meg en mail på helene_homlund@msn.com med hva du ønsker å kjøpe, også regner jeg ut hva totalen blir inklusiv frakt og emballasje.

Gratisprøver gir vi ikke ut fra nettbutikken, men det kan jo hende det finnes noen hyggelige rotteiere der ute som vil sende deg en smakebit? Husk at det koster 9,50kr for brev opp til 20g, så og sende rundt i hytt og pine kan bli dyrt i lengden.
Ellers er det som Wollf skrev, mulig å kjøpe kun en kilo.

RM1 er ment for voksne rotter, og RM3 for gravide, underernerte eller rotter i vekst. Det er fullt mulig å gi rotter på 14 uker RM1, men da burde man tilleggsfore proteiner i tillegg. Som f.eks. tunfisk, kylling, kjøtt osv. Proteinene er jo byggestenene i kroppen vår (og rottenes), så det er natulig at unge rotter i vekst trenger mer proteinrikt for. Når man har en aldersblandet gruppe (og gjerne med litt fete individer inkludert) kan det være vanskelig å velge riktig for.
Derfor anbefaler jeg å gi RM1 til hele gruppen, og heller tilleggsfore de små med proteinrik mat på siden :)
Helene
Med Navi, Pinky, Emily, Alice, Tillitt, Guinea, Betty og Alva:)

Navistar's Rotteoppdrett

Hjemmeside: http://www.navistars.net

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: gratis smaks prøve

Post by Siv M »

HeleneH wrote:viewtopic.php?f=1&t=12345

Her står priser på frakt og for.
Hvis man ønsker å kjøpe rottefor, send meg en mail på helene_homlund@msn.com med hva du ønsker å kjøpe, også regner jeg ut hva totalen blir inklusiv frakt og emballasje.

Gratisprøver gir vi ikke ut fra nettbutikken, men det kan jo hende det finnes noen hyggelige rotteiere der ute som vil sende deg en smakebit? Husk at det koster 9,50kr for brev opp til 20g, så og sende rundt i hytt og pine kan bli dyrt i lengden.
Ellers er det som Wollf skrev, mulig å kjøpe kun en kilo.

RM1 er ment for voksne rotter, og RM3 for gravide, underernerte eller rotter i vekst. Det er fullt mulig å gi rotter på 14 uker RM1, men da burde man tilleggsfore proteiner i tillegg. Som f.eks. tunfisk, kylling, kjøtt osv. Proteinene er jo byggestenene i kroppen vår (og rottenes), så det er natulig at unge rotter i vekst trenger mer proteinrikt for. Når man har en aldersblandet gruppe (og gjerne med litt fete individer inkludert) kan det være vanskelig å velge riktig for.
Derfor anbefaler jeg å gi RM1 til hele gruppen, og heller tilleggsfore de små med proteinrik mat på siden :)
Takk for svar :cheerful: jeg skal kjøpe av deg rundt den 20 feb, tenkte jeg en sekk på 12,5 kg holder vel en god stund til 4 jenter skulle jeg tro, håper bare at de vil spise det også, her må jeg nok være litt streng i overgangs fasen av mat bytte å bare la de få foret ikke noe annet de første dagene. men de er vant med annen type pellets så når de først får smaken på det tror og håper jeg at det skal gå bra

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: gratis smaks prøve

Post by Siv M »

Jeg sendte mail til tropehagen for moro skyld å spurte etter større sekk med den maten de bruker nå å dette er svaret

Vi har 10 kg Prestige Rat Complete som bestillingsvare. Denne koster kr. 1129,- og det er 3 ukers leveringstid på denne. :shocked: grusomt dyrt synes jeg :sjokkert: kommer ikke på tale at jeg bestiller den nei, blir RM1 sekk helt klart

Post Reply