Ny rotteeier!

Lurer du på hva en rotte bør og ikke bør spise?

Moderator: Moderatorer

Vilde
Pinky
Posts: 12
Joined: 26 Mar 2013, 02:18

Ny rotteeier!

Post by Vilde »

Ja, før jeg tar spørsmålet kan jeg jo introdusere meg selv. Jeg heter Vilder og er ei 15 år gammel jente som bor rett utenfor Stavanger. Snart får jeg mine 3 rotter fra DB. :glise: Nå som jeg har pugget alt av informasjon om rotter tenkte jeg at det var på tide at jeg stillte noen egne spørmål. Jeg lurer da på om hvor dere kjøper rotteforet deres. Ta gjerne med hvilket dere liker best også. :cheerful: Blir glad for andre tips og triks også. :smile2:

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Ny rotteeier!

Post by Siv M »

hei å velkommen :cheerful: jeg har nå den siste gangen kjøpt rotte maten fra nett butikken her på forumet, maten er veldig bra å jentene mine liker den veldig godt, å du sparer masse penger på å kjøpe foret her i stedet for i en dyre butikk. :cheer: ta en titt inne på ntf sin nettbutikk å les om maten. Før jeg kjøpte rm 1 maten her i fra brukte jeg rat complete å maten var veldig udrøy,det virket som rottene aldri ble mett nok, å var sulten nesten hele tiden, pluss at det er mye proteiner i den som ikke rotter skal ha så mye av. jeg er veldig fornøyd med rm maten, den er mettende, å veldig drøy i bruk . Skal du ha rotte babyer er nok RM3 du skal ha her i fra.

HildeT
Sover i do
Posts: 203
Joined: 08 Aug 2012, 12:56
Kjønn: Kvinne
Location: Kongsberg

Re: Ny rotteeier!

Post by HildeT »

Jeg har kjøpt fôr i dyrebutikk tidligere, men dette har ikke rottene mine tålt og
vil heller anbefale deg å bli medlem av NTF hvis du ikke er det og heller kjøpe
RM1 maten de selger her, så slipper du samme problemer som jeg og mandre andre
har hatt :cheer:

Alle bitene RM1 maten er like og rottene får i seg alt de trenger (du selfølgelig gi de annet
mat utenom,)

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Ny rotteeier!

Post by WillyWonka »

Jeg bruker rm1 som er kjøpt på NTF sin nettbutikk. Alle guttene mine er veldig fornøyd med det. I tillegg er det bare like biter, så de kan ikke velge ut hva de skal spise for å så ignorere det de liker mindre godt :P Dette brukes som grunnfor hos meg :)

Bruker også Rat natur som guttene også er veldig glade i. Denne kjøpes i alle dyrebutikker :)

Så middagsreseter de gangene jeg har noe. De spiser omtrent alt, men passer på at maten ikke er for krydret. Guttene mine3 får ikke så mye restemat da de ikke er vandt til det. Hender guttene mine blir litt dårlig i magen av for mye ny mat, så alt med måte :)

Snacks: Biter av frukt (epler og banan), litt youghurt, snacks fra dyrebutikk med eplesmak (husker ikke navnet, men er en stor hitt i gutteburet)
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Vilde
Pinky
Posts: 12
Joined: 26 Mar 2013, 02:18

Re: Ny rotteeier!

Post by Vilde »

Tusen takk for svar :cheerful: Skal sjekke det ut!

Vilde
Pinky
Posts: 12
Joined: 26 Mar 2013, 02:18

Re: Ny rotteeier!

Post by Vilde »

Hvor lang tid tar det før jeg har brukt opp en slik sekk hvis jeg har tre rotter?

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Ny rotteeier!

Post by Siv M »

å den sekken kommer du nok til ha ha i flere mnd , kommer litt an på om du har gutter eller jenter siden gutter gjerne spiser litt mere en jentene, jeg har 4 jenter her å har tatt av en 1 kg pose i flere uker nå, minst 1 mnd om ikke lenger å de har ennå ikke tømt den helt :) jeg kjøpte bare 5 kg nå til å begynne med.

Vilde
Pinky
Posts: 12
Joined: 26 Mar 2013, 02:18

Re: Ny rotteeier!

Post by Vilde »

det høres bra ut :glise:

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Ny rotteeier!

Post by Milla »

Den holder veldig leeenge en slik stor sekk. Jeg har tre jenter, vi hentet en sekk i januar, og har brukt ca en tredjedel av sekken.
Virker som RM1 er veldig mettende, når jeg brukte care + så synes jeg fylte opp skålen hele tiden :nottelling:
Nå fyller jeg den opp 1 gang i uka sånn ca. Men blir nok mer nå, lille bebsen jeg hentet i helgen, spiser som en gris :giggle:
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Ny rotteeier!

Post by Siv M »

jeg fyller opp en marsvin skål til mine 4 jenter å den er helt tom hver 3 dag så da fyller jeg helt opp igjen da, etter å ha vasket mat skålen først

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Ny rotteeier!

Post by Milla »

Jeg har to matskåler inne i buret, så trenger ikke fylle opp så mye. Dessuten fyller de opp husene sine med bitene, så jeg må gå inn og hente og legge det oppi matskålen igjen :giggle:
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Ny rotteeier!

Post by WillyWonka »

jeg fikk 6 kg rm1 i slutten av juni i fjord. Den var tom i september. hadde da 5 gutter, der 2 av dem bare var noen måneder.
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Ny rotteeier!

Post by WillyWonka »

Så den går fort her i huset :)
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Ny rotteeier!

Post by Siv M »

:giggle: jeg må plukke de opp fra do hjørner jeg da :sarcastic:

HildeT
Sover i do
Posts: 203
Joined: 08 Aug 2012, 12:56
Kjønn: Kvinne
Location: Kongsberg

Re: Ny rotteeier!

Post by HildeT »

Milla wrote:Jeg har to matskåler inne i buret, så trenger ikke fylle opp så mye. Dessuten fyller de opp husene sine med bitene, så jeg må gå inn og hente og legge det oppi matskålen igjen :giggle:
Det gjør mine også :grin:

Post Reply