rotter og mat

Lurer du på hva en rotte bør og ikke bør spise?

Moderator: Moderatorer

Locked
pointless

rotter og mat

Post by pointless »

hella! lurer på jeg! hva kan man gi rottene som "digg" jeg gir mine rotter prestige, og en luxus blanding fra en venn av meg. dette funker veldig bra! og så er det fryktelig moro å gi dem litt godter i blandt. jeg gir dem yoghurt drops, tørre brød biter og litt av hvewrt annet. men så er det det hva som er bra og ikke da... kjøtt er vel greit så lenge det ikke er bedervet eller krydret? hva med melk? det pleier jeg ikke å gi dem. men de oppdaget den utrolig gode drikken en dag de var i oppdrag på kjøkkenet. give me some awnsers :wink: :?: :?: :?: :?:

annetten
Betarotte
Posts: 421
Joined: 13 Feb 2004, 12:01
Location: Oslo
Contact:

Post by annetten »

Rottene mine er veldig glad i tørket leversnacks. Det er egentlig til hunder, men lever er sikkert bra for rotter også. Ellers er de glade i å gnage på bein (og det er jo veldig fint for tennene), men husk at det er ferskvare og bør fjernes dagen etterpå. De pleier også å få litt av middagen vi spiser, om det er kokt pasta, kjøttbiter eller grønnsaker er visst ikke så nøye :)

pointless

jaaa

Post by pointless »

de er jo altetende... som oss mennesker. 8)
så man kan gi dem "gobiten" leversnacks? tøft :mrgreen:
det man ikke skal gi dem er vel lakrits, sjokolade og annet søtt?
tror du det eer greit å sette inn ett eggeglass med melk av og til? :wink:

chi

Post by chi »

ikke melk, men kattemelk. Rottene mine ELSKER der. I går fikk de kattemelk med brødskorper i.

Tonje!
River avispapir
Posts: 875
Joined: 12 Feb 2004, 22:22
Location: Bærum
Contact:

Post by Tonje! »

Man kan også gi dem et hardkokt egg, med skallet på, så får de noe å jobbe med. Hvis de ikke klarer/gidder å åpne det, kan du lage en liten sprekk som de kan jobbe fra. Det er i hvert fall populært hos mine rotter! *ler*
Med vennlig hilsen Tonje, Radka og Frida :rottehode:
tonje.org - Med egen rottedel
Blogg - Litt rottebabbel
Burguiden - Hjelper deg med å velge riktig bur

Locked