yoghurtdrops??

Lurer du på hva en rotte bør og ikke bør spise?

Moderator: Moderatorer

Locked
Eli Andrea
Markeringsbehov
Posts: 294
Joined: 20 Sep 2005, 09:09
Location: Dale

yoghurtdrops??

Post by Eli Andrea »

kor mange yoghurtdrops jer dåke rottene dåkas sånn ca i veka/dagen??
R.I.P Oliver:( du vil alltid bli savna.
Eg Beatle og Melis er glad i deg.

Hoyst_87
varamedlem
Posts: 1041
Joined: 20 Jan 2006, 17:58
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo
Contact:

Post by Hoyst_87 »

Litt sånn opp og ned.. Pleier ikke få mer enn 1-2 hver om dagen her, og ikke hver dag.. :) Men også fordi jeg er litt gjerrig da, sparer litt på dem.. Hehe! :lol:
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

Eli Andrea
Markeringsbehov
Posts: 294
Joined: 20 Sep 2005, 09:09
Location: Dale

Post by Eli Andrea »

oki.. eg va ikkje sikker på kor mange dei kunne få.. :roll: hittil har dei berre fått to om fredagen og to om lørdagen kver:)
R.I.P Oliver:( du vil alltid bli savna.
Eg Beatle og Melis er glad i deg.

Hoyst_87
varamedlem
Posts: 1041
Joined: 20 Jan 2006, 17:58
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo
Contact:

Post by Hoyst_87 »

De kan sikkert få fler enn det, det vet jeg egentlig ikke.. Mine får når jeg kommer på det, eller når jeg syns de fortjener det.. Eller, når de leker ute, da kan jeg krølle sammen et papirark til en ball, og putte yoghurtdrops inni, det liker de veldig godt, hvertfall de små! Hoyst tar bare med seg hele papirkrøllen inn i buret, han.. :P
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

Eli Andrea
Markeringsbehov
Posts: 294
Joined: 20 Sep 2005, 09:09
Location: Dale

Post by Eli Andrea »

he he.. ein gang tok eg litt rå fiskekake inni en sån papir ball.. beatle styrte på mens oliver berre lukta litt på den og tusla vidare opp i bokhylla og sovna;)
R.I.P Oliver:( du vil alltid bli savna.
Eg Beatle og Melis er glad i deg.

Hoyst_87
varamedlem
Posts: 1041
Joined: 20 Jan 2006, 17:58
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo
Contact:

Post by Hoyst_87 »

Hehe, hørtes gøy ut! :)
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

sun_rise

Post by sun_rise »

hmmm, yoghurt drops? hvor kan jeg få tak i det? Jeg bruker urtedrops for rotter.

Eli Andrea
Markeringsbehov
Posts: 294
Joined: 20 Sep 2005, 09:09
Location: Dale

Post by Eli Andrea »

eg kjøpte da på dyrebutikken.. då kunne eg velle mellom yoghurt drops, ostedrops og etttelle anna anna ting som va veldi hart
R.I.P Oliver:( du vil alltid bli savna.
Eg Beatle og Melis er glad i deg.

sun_rise

Post by sun_rise »

okay... hmm, får se om venninna mi kan se for meg... karantene, ikke lov å gå inn i dyrebutikk... :cry:
er kjempe lei meg, det tror jeg mine små er og.... ikke så mye godt på dem nå... men men, de får jo mye annen mat og godter :rat:
Hva heter de? :hm:

Julia
Hamstrer mat
Posts: 330
Joined: 19 Feb 2005, 19:19
Location: Trondheim

Post by Julia »

Leste en tråd her på forumet for ikke så veldig lenge siden om at stort inntak av yoghurtdrops kan øke sjansen for luftveisproblemer, men finner ikke igjen tråden... Skal lete litt mer etter den, men synes å huske at man kom frem til at de ikke bør få det så altfor ofte.

Hoyst_87
varamedlem
Posts: 1041
Joined: 20 Jan 2006, 17:58
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo
Contact:

Post by Hoyst_87 »

Hmm, ok.. Skal passe på, jeg ihvertfall!
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

SJOKOLADE

Post by SJOKOLADE »

Hvis du ser på innholdsfortegnelsen vil du se at hovedbestandelen er sukker og bare litt yoghurt. Så det er jo ikke noe sunt, mye bedre å gi litt skikkelig yoghurt i så tilfelle. :rottehode:

Locked