Utløpsdato på for og annet medlemskapsting

Lurer du på hva en rotte bør og ikke bør spise?

Moderator: Moderatorer

Locked
Sascha
Gnager på ledninger
Posts: 113
Joined: 27 Feb 2006, 09:40
Location: Trondheim

Utløpsdato på for og annet medlemskapsting

Post by Sascha »

Jeg fikk 12 kilo rm1 i posten i dag, med utløpsdato 9 juli 2006. Dette gjorde meg veldig sint, jeg har betalt for for der jeg rekker å bruke maks halvparten før det går ut på dato. Det aksepterer jeg rett og slett ikke og vil ha gjort noe med dette veldig kjapt. Så jeg har en sekk full av mat og sultne rotter, men kan ikke åpne sekken før jeg hører hva som skjer hvis jeg gjør det. For det andre er jeg lite lysten på å sende sekken i retur, da dette koster meg endel penger, som jeg ikke har. Har sendt mail til eirin angående dette, men jeg vil ha raske svar, ergo forum.
En annen ting er at jeg ikke får poste på medlemmenes oppslagstavle, selv om jeg er medlem.
Saga, Frøken og Fiona<3
Rip Spam, Tyfus, Varg, Smaug og Keli<3

Himi-Zoo
Hamstrer mat
Posts: 398
Joined: 30 Sep 2005, 00:49

Post by Himi-Zoo »

Ta det helt med ro :) Jeg reagerte helt likt som deg når jeg fikk min sekk, husker ikke om det var den første eller den siste sekken jeg fikk. Da spurte jeg Heidi, og maten kan brukes inntil ett år etter utløpsdatoen. Jeg fikk mat som hadde gått ut på dato. Og rottene mine ble ikke syke, og de gikk ikke ned i vekt eller lignende ;)

Sascha
Gnager på ledninger
Posts: 113
Joined: 27 Feb 2006, 09:40
Location: Trondheim

Post by Sascha »

ah, ok. Ble litt sinna jeg, for skal reise på ferie og har ikke penger til å løpe å kjøpe mat i dyrebutikk og sånn i tillegg, men da er jo krisen avverget, takk skal du ha:)

Men angående å få poste på medlemenes oppslagstavle og bildeforum, så hadde det vært veldig kjekt å få lov til det:)
Saga, Frøken og Fiona<3
Rip Spam, Tyfus, Varg, Smaug og Keli<3

Roger&Ingrid
Gammelrotte
Posts: 2360
Joined: 06 Jun 2004, 15:36
Location: Trondheim
Contact:

Post by Roger&Ingrid »

Utløpsdato på RM1 er minimumstid, den varer mye, mye lengre. Jeg mener å huske at datostemplingen er et halvt år fra produksjonsdato, mens leverandøren garanterer at maten holder seg i minst ett år.

Angående medlemskap og tilgang på medlemsforumene:

Vi har ingen kobling mellom medlemsnummer i NTF og brukernavn på forumet, altså må alle som er medlemmer og ikke har tilgang på medlemsforumene sende Heidi en pm på forumet med medlemsnummer og brukernavn på forumet. ;)
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

RM1 og RM3 fra SDS holder i ett år etter påstemplet dato hvis det oppbevares tørt og frostfritt. Grunnen til påstemplet dato er at det er nøye tilmålt hvilke næringsstoffer det inneholder, og driver man ernæringsforsøk er det kjempeviktig at det inneholder NØYAKTIG det det står. Noen stoffer svinner sakte hen etter produksjon, men det er ingenting som betyr noe for oss. Foret er like bra etter et år, dette har vi Scanburs garanti for.

Locked