alternativ mat til rotter?

Lurer du på hva en rotte bør og ikke bør spise?

Moderator: Moderatorer

Locked
akela85

alternativ mat til rotter?

Post by akela85 »

Vi har nylig fått de to hjerteknuserne Murphy og Ramses, men har ikke fått tak i noe RM1 enda. Har en gnagerblanding de fikk noen dager men de spiste nesten ingenting, så nå får de knekkebrød og tacofajitas inntil videre. de spiser mye av dem og ser ut til å like det godt. Vi skal skaffe RM1 eller annet rottefor så snart neste lønning kommer om få dager, men vi bare lurte på om det er nok med gnagerblanding, knekkebrød og fajitas inntil videre? Mais og Ost får de også litt av.

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

Du kan lage din egen nødblanding :)
Denne blandingen har jeg brukt med stort hell i perioder:

1 del havregryn
1 del puffet ris og/eller hvete
1 del corn flakes
1 del hel havre
1 del hel eller knust rug
1 del musliblanding (for variasjonens del)
Noen få solsikkefrø, hasselnøtter, pinjekjerner og rosiner
Ellers andre ting jeg måtte finne av tørre kornprodukter

Bland alt dette godt, og se på mengden. Tilsett hundemat eller kattemat (pellets) så det tilsvarer ca 1/4-1/5 av denne mengden.

Dette synes jeg er veldig mye bedre enn mange gnagerblandinger, fordi de ofte inneholder for mye fett og for lite proteiner.

akela85

Post by akela85 »

Oki, det skal vi prøve. Tusen takk for svar. :D

De er nå utrolig søte der de er da...litt rolig for tiden kansjke men begge to er i form. Murphy sitter å ser oppgitt på Ramses der han hopper rundt og opp og ned...hehe. Han legger seg på rygg og Ramses hopper over han for hver runde...er virkelig er morsomt syn. :lol:

Vi fikk tak i bittelitt RM1 i dag, men ikke nok. Skal se om jeg finner noen åpne butikker senere i dag og kjøpe blandingen.

Igjen tusen takk for rådet! :)

*goguttene Murphy og Ramses hilser. * :D

Killa
Stjeler mat
Posts: 51
Joined: 11 Jan 2006, 04:12
Location: oslo

Post by Killa »

Hvor var det du fikk rm1?
Jeg venter på å bli registrert som medlem, men jeg har lyst til å begynne med det NÅ :lol:
Trodde enkli man bare fikk det fra ntf.

akela85

Post by akela85 »

Hun vi fikk Murphy hadde litt igjen så vi fikk det. Tror også det er bare her man kan få tak i det. Hvor fort må man betale for å bli medlem?

*masse hilsner fra godguttene Murphy og Ramses* :D

Locked