Fullkost

Lurer du på hva en rotte bør og ikke bør spise?

Moderator: Moderatorer

Locked
Intet
Alfatryne
Posts: 1313
Joined: 24 Jul 2005, 20:11
Location: Lillestrøm/Kjeller
Contact:

Fullkost

Post by Intet »

Da var jeg tom for rottemat, og jeg må vente til lønning med å bestille RM1. Derfor bar det til dyrebutikken for å kjøpe mat igjen.
Denne gangen boikottet jeg blandingen med fuglefrø, Krokant var utsolgt (kun for hamster igjen), og blandingen til Menu kostet 118 kroner, og ikke 60 (som den kostet der jeg var sist).
Lettere frustrert endte jeg opp med noe jeg aldri har sett, fra Zoo Vets som het Fullkost. For rotter.

Noen som kjenner til dette?
Jentene har snust på det, men ville ikke ha. Det skjønner jeg godt, for det luktet ikke noe særlig..
Pia & 14 med hale :rottehode:

Du er velkommen innom
www.intetsrotter.dk - oppdatert 14/06-08

Roger&Ingrid
Gammelrotte
Posts: 2360
Joined: 06 Jun 2004, 15:36
Location: Trondheim
Contact:

Post by Roger&Ingrid »

Rottene våre likte det, men ikke de grønne bitene.
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

Intet
Alfatryne
Posts: 1313
Joined: 24 Jul 2005, 20:11
Location: Lillestrøm/Kjeller
Contact:

Post by Intet »

Det er godt å høre. Selv om den var dyr, og det stod godkjent av veterinærer, blir jeg alltid skeptisk til ny mat.
Den kostet latterlige 119 kr for 750 gram.

Takke med til RM1 i neste runde. :D
Pia & 14 med hale :rottehode:

Du er velkommen innom
www.intetsrotter.dk - oppdatert 14/06-08

tezza

oi

Post by tezza »

det var dyr mat!! jeg kjøper i dyrebutikk. 40,- for en halv kilo. der er det orange og grønne biter (de er pop) fuglefrø,johannesbrød, maisflak og div kornsorter. har prøvd andre blandinger men dem liker de ikke.
så får de litt i tilegg. ,mais,eple og de digger grovbrød skalker av en eller annen grunn. skalk er jo ikke akkurat spennede mat men de liker det godt:) og de elsker nudler og pasta.

Roger&Ingrid
Gammelrotte
Posts: 2360
Joined: 06 Jun 2004, 15:36
Location: Trondheim
Contact:

Post by Roger&Ingrid »

Ja, prisen på ZooVet er en helt annen enn RM1. :shock: Vi regnet ut at den reelle kilosprisen ikke ble 148,75 men hele 297,50! Rottene spiste bare halvparten av bitene og vi endte opp med å kaste halve posen. Da blir RM1 noe helt annet; kilosprisen ligger på 35,60 for oss som får maten tilsendt, 18,80 for de som henter varene. Det er nesten latterlig, jeg skjønner ikke at noen vil gi rottene annet for. Rottene elsker RM1 og de kan ikke velge bort enkelte biter (og dermed også enkelte næringsstoffer). Superfor de luxe! :D
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

Intet
Alfatryne
Posts: 1313
Joined: 24 Jul 2005, 20:11
Location: Lillestrøm/Kjeller
Contact:

Post by Intet »

Det er nok den gnagerbladningen jeg brukte før. Men det er kjedelig å kjøpe mat hvor de bare spiser 1/4 (bare de grønne, oransje og maisflakene), og i tillegg er den full av fuglefrø. Derfor tenkte jeg at jeg skulle bytte mat en gang for alle.

Nå venter jeg bare på lønning. så jeg kan melde meg inn og kjøpe RM1. :D
Pia & 14 med hale :rottehode:

Du er velkommen innom
www.intetsrotter.dk - oppdatert 14/06-08

Marcus&Conrad

Post by Marcus&Conrad »

Jeg bruker Life Care til Marcus og Conrad, men nå fikk jeg jammen lyst til å bytte til RM1 :D . Hvor er det man kjøper/bestiller dette foret?

Nemesis
Tisser i køyene
Posts: 580
Joined: 08 Sep 2004, 17:05
Location: Trondheim

Post by Nemesis »

Marcus&Conrad wrote:Jeg bruker Life Care til Marcus og Conrad, men nå fikk jeg jammen lyst til å bytte til RM1 :D . Hvor er det man kjøper/bestiller dette foret?
Da må du først melde deg inn i NTF. Info og søknadskjema finner du her:
http://www.tamrotter.com/omntf/ntf_medlemsfordeler.php
Som medlem får du bla. tilgang til NTFs nettbutikk og muligheter for å kjøpe RM1.
Tror det er fint å være rotte, men det er jammen ikke værst å være rotte-eier heller!

Locked