rotter og melk

Lurer du på hva en rotte bør og ikke bør spise?

Moderator: Moderatorer

Locked
pointless

rotter og melk

Post by pointless »

hvordan er det med rotter og melk? jentene mine oppdaget et melkeglass og syntes det var meeeget godt! er det farlig å gi dem det? man ser at folk skriver de kan få vondt i magen...

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

Det er ikke farlig å gi rottene melk, men når de ikke er vante til melk, kan de få diaré av det - det er jo også mange mennesker som reagerer på melk, så det kan være lurt å være forsiktig med mengdene, men det er selvfølgelig mulig å venne rottene til det, bare man gjør det gradvis. Man behøver ikke være hysterisk for å ta vekk alt med melk i.

Grunnen til at det står sånne ting i rottebøker og på nett, er at rottene ikke skal få feil mat. Ved å lese sånne advarsler vet man at rottenes kosthold ikke bare skal bestå av kål og sjokolade til mat og melk og brus i drikkeflasken! :lol: Det betyr jo ikke at det er skadelig for dem å få ting i små mengder!
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

kittykatt

Post by kittykatt »

Dette er jo godt å høre
Min lille kar ble nå fryyktleig interesert i en sjokolade bit som lå på bordet. Den var innpakket, så han fikk ikke smake.
Men jeg måtte nesten rive den utav potene hans :lol:

pointless

Post by pointless »

takk for svar melody! :)
jeg ga dem et eggeglass med melk som begge fikk drikke bitelitt av så tok jeg det bort. de elsker virkelig melk. som meg :mrgreen:

Locked