Hvaslags fôr er best?

Lurer du på hva en rotte bør og ikke bør spise?

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Pluss&Minus
Pinky
Posts: 26
Joined: 07 Dec 2006, 19:33
Location: oslo
Contact:

Hvaslags fôr er best?

Post by Pluss&Minus »

Kan noen her gi meg ips om hvaslags fôr som man kan bruke? :?: Et med kvalitet. Som man kan bestille. :) Håper på svar! :mrgreen:
Hilsen Maria uten rotter :-(

Mogwai
Sofaspiser
Posts: 177
Joined: 17 Nov 2006, 23:03
Location: Ski

Post by Mogwai »

RM :bravo:

RM er helt klart best!
Rottene mine elsker det!! :spise:
Det får du kjøpt i NTF`s nettbutikk ;)
Mine rotter: .

R.I.P Mimmi, Rambo, Mimmie, Sara,Zen Tinka Tinkerbell,Sandra,Dippzy,Milo, Tansy og Nina, Kosejenta,Speedy,Harriet,Fluffy Duck

Roger&Ingrid
Gammelrotte
Posts: 2360
Joined: 06 Jun 2004, 15:36
Location: Trondheim
Contact:

Post by Roger&Ingrid »

Hør, hør! :spise: Rottene våre elsker RM1, som er det absolutt billigste og beste foret vi har brukt til dem. Jeg synes også det er veldig praktisk å kunne kjøpe en hel sekk av gangen; det tar ganske mange måneder før den er oppspist og den kommer tilsendt i posten. Praktisk! :mrgreen:
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

Pluss&Minus
Pinky
Posts: 26
Joined: 07 Dec 2006, 19:33
Location: oslo
Contact:

Post by Pluss&Minus »

Ok, men hvis jeg har ung rotter da? Skal jeg kjøpe RM3 da? :D
Hilsen Maria uten rotter :-(

Roger&Ingrid
Gammelrotte
Posts: 2360
Joined: 06 Jun 2004, 15:36
Location: Trondheim
Contact:

Post by Roger&Ingrid »

Hvis jeg ikke husker helt feil, er det først rundt 6 måneders alder at rottene er "voksne". Hvis du har rotter som er yngre enn det, kan du godt kjøpe litt RM3 til dem. ;)
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

Babbett
Sover i do
Posts: 233
Joined: 21 Mar 2006, 19:40
Location: Stockholm
Contact:

Post by Babbett »

Jeg syns ikke dette RM-fóret er så fantastisk.
Det er kanske ok å mate med som törrfór, men du bör absolutt tillby rottene dine ferskmat minst en gang hver dag. (til rottebarn/unge helst 2 ganger).Det kan väre middagsrester eller om du (som jeg) gjör egen ferskmat til rottene. Her hjemme pleier det ofte bli pasta/ris, kött/fisk, grönnsaker (gjerne mais, spinat og erter) og egg. Spinat skal ha positiv effekt mot gul pelsbunn.
Rotter spiser alt og så lenge du unngår for fet, salt og söt mat så går det meste bra!
Mvh. Ann E.

Pluss&Minus
Pinky
Posts: 26
Joined: 07 Dec 2006, 19:33
Location: oslo
Contact:

Post by Pluss&Minus »

Jaja, jeg skal jo gi dem grønnsaker, egg osv.. Men som tørrfôr burde jeg vel bruke RM3 til de blir voksene.

:konge:
Hilsen Maria uten rotter :-(

Roger&Ingrid
Gammelrotte
Posts: 2360
Joined: 06 Jun 2004, 15:36
Location: Trondheim
Contact:

Post by Roger&Ingrid »

Poenget med å gi tørrfor er å være sikret at rottene får et balansert kosthold. Når de får det, har de ikke det store behovet for annen mat, men litt snacks er jo alltid godt, enten en er to- eller firbeint. 8)
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Post by tantepose »

Ja teoretisk kunne nok vi også overlevd på det foret... :roll: da tror jeg en agurkskive ville smakt himmelrike!!! :lol:

Babbett
Sover i do
Posts: 233
Joined: 21 Mar 2006, 19:40
Location: Stockholm
Contact:

Post by Babbett »

De som har sett den ekte gleden rottene viser når de får ei stor skål med ferskmat skulle ikke velge å mate med bare törrfór.
Mvh. Ann E.

Roger&Ingrid
Gammelrotte
Posts: 2360
Joined: 06 Jun 2004, 15:36
Location: Trondheim
Contact:

Post by Roger&Ingrid »

Det er vel ikke snakk om å mate med bare tørrfôr heller, bare et spørsmål om hvilket fôr andre vil anbefale. Jeg anbefaler RM1 til voksne rotter, fordi det er det beste tørrfôret jeg har sett til rotter.
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

Pluss&Minus
Pinky
Posts: 26
Joined: 07 Dec 2006, 19:33
Location: oslo
Contact:

Post by Pluss&Minus »

Javel. :D Men må man bli medlem på NTF for og kjøpe fôret? ;D (Det er helt greit det assa) Men bare lurer. :roll:

Og hvor ofte skal ungrotter få mat ver dag? :spise:
Hilsen Maria uten rotter :-(

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Post by tantepose »

Tørrforet står jo der hele tiden.Så er det stor stas når jeg spiser frokost og deler opp en skive grovbrød med litt smør på.Ellers gir jeg hovedmåltidet på kvelden,middagsrester el. lignende.Og kanskje litt friske grønnsaker på ettermiddag og agurkskiver til nattmat. :roll:

Post Reply