innsekter?

Lurer du på hva en rotte bør og ikke bør spise?

Moderator: Moderatorer

Post Reply
ssilje89
Betarotte
Posts: 691
Joined: 19 Oct 2007, 15:55
Location: kristiansand
Contact:

innsekter?

Post by ssilje89 »

spiser di innsekter å meitemark osv?
er masse monkelus her, men di kan vel ikke ha sånn? bare lurer, hamterenen mine spiser larver å sånn, derfår lurte je om rotter også kan ha sånn, kan ikke så mye om rotter enda

Mvh silje

-TamRotten-

Post by -TamRotten- »

Hej :D
du kan sagtens fodre dine totter med insekter, ihvertfald dem fra dyrehandleren som for eksempel melorme og græshopper, jeg tror dog ikke det er en god ide at give dem orm(mark) og andre insekter som du finder i naturen da der så er risiko for at dine rotter via jord og så videre kan blive smittet af sygdomme udefra.

husk også at insekter indeholder meget protein og derfor er meget fedene, giv det derfor kun en gang imellem som en snack (de er forresten vilde med det :spise: mine sidder lige nu og guffer et par melorme)

Håber at du kan forstå det :) hvis der er noget der skal oversættes spørger du bare.

-TamRotten-

Post by -TamRotten- »

Melorme = http://mealwormsdirect.co.uk/shop/files/t_16178_01.jpg
ved ikke om de hedder det samme på norsk?

Maja
Klatrer på møblene
Posts: 530
Joined: 08 Sep 2006, 17:53
Location: Lørenskog/Trondheim
Contact:

Post by Maja »

-TamRotten- wrote:Melorme = http://mealwormsdirect.co.uk/shop/files/t_16178_01.jpg
ved ikke om de hedder det samme på norsk?
Joda, heter det samme :D
Ærbødigst,
Maja :rottehode:

ssilje89
Betarotte
Posts: 691
Joined: 19 Oct 2007, 15:55
Location: kristiansand
Contact:

Post by ssilje89 »

takk :)
som maja sa så heter det det samme :)
å jeg forsto va du mente :D

Gittiamo

Post by Gittiamo »

Kjøp siriser i dyrebutikk. Det er jo ment som for til edderkopper og skorpioner mm, men rotter elsker siriser. Om du orker å gi dem det da :roll:

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

jeg tok kenya i å spise en homle i sommer, han satt der å poppa øyne mens han spiste opp hele saken :shock: det var tydligvis veldig godt :lol:
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Post Reply