Fersk mat

Lurer du på hva en rotte bør og ikke bør spise?

Moderator: Moderatorer

Post Reply
SunShine:)
Hamstrer mat
Posts: 394
Joined: 12 Oct 2008, 20:55
Location: ski, oslo
Contact:

Fersk mat

Post by SunShine:) »

Hvor ofte faar rottene deres fersk mat, altsaa; gronnsaker, frukt, eventuelt litt av middagen deres, kjott produkter osv?



------------------------------------------------------------------------------
Mine faar ganske mye hver dag, ogsaa spiser de det de orker. Jeg varrierer jo fra dag til dag hva de faar.
Men de faar alltid litt av middagen, i det minste det de kan spise. Ogsaa faar de massemasse annet.. Favorittene er egg, mais, vannmelon, laks, litt kiwi, leverpostei, pasta og ris! :spise:
- Hilsen Amy og 3 små med hale(: <3

www.amystotter.webs.com (under oppbygging)
17 år

Itchigo
Alfatryne
Posts: 1643
Joined: 03 Nov 2008, 21:50
Location: Bergen, Nattlandsfjellet
Contact:

Post by Itchigo »

Mine får middagsrester hver dag + endel frukt/grønsaker, de får ikke altid kjøtt og de får mer fisk en kjøtt. De ELSKER egg!! :geek:
Aurora

Oda---
River avispapir
Posts: 942
Joined: 05 Apr 2008, 22:28
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: Nesodden
Contact:

Post by Oda--- »

Mine to jenter får salatblanding (salat, gulrot, knekkebrød, agurk, fullkornspasta osv) hver kveld, også tar jeg ut det de ikke spiser dagen etterpå. Animalske proteiner (kjøtt, fisk, egg ect.) får de 2-3 ganger i uken :spise:
Oda
: )

Ny hjemmeside --> http://www.kostamrotter.piczo.com

Stine
Gammelrotte
Posts: 3372
Joined: 10 Aug 2008, 23:52
Kjønn: Kvinne
Location: Trondheim
Contact:

Post by Stine »

Mine får 2 porsjoner frukt og grønnsaker hver dag, men innimellom bytter jeg ut grønt med spaghetti,pasta,linser og kikerter(kokt).

Jeg prøver å legge vekt på grønnsaker isteden for frukt siden det er mye fruktsukker og syre i mye av frukten.

De får kjøtt ol. veldig skjeldent (1 gang i mnd) men da får de kylling, laks og evnt egg. Jeger veldig forsiktig med å gi egg for det er veldig mye kolesterol i det.
De får jo også all protein de trenger fra foret (15 %) så jeg ser ikke på det som nødvendig å gi de så mye i tilleg :)
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

Mine får egen middag hver dag, grønsaker, frukt, fullkorns ris/mathavre og noe animalsk basert :)
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

Rottene her får middagsrester og grønt, samt tørt brød (de elsker det) en gang i blant for variasjonens del. Animalske produkter får de sjeldent, da jeg ikke spiser eller kjøper det selv. Men kjøper kattemat en gang i blant, og det er stas! Har også sådd hvetegress til dem, og det syntes de er moro!

maros
Omegarotte
Posts: 126
Joined: 23 Feb 2009, 01:33
Location: Bergen

Post by maros »

guttene får middag hvis vi har noe de kan spise. Tørt brød får de stortsett hver dag.
Har to små rottegutter, som bor til pappaen sin :)
Pelle Pøbel født i nov/des 08
Speedie Gonzales er født i uke12, 09

RIP Sokrates nov/des.2008 - 04.08.2010

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Post by tantepose »

Mine får poteter,ris,pasta(kokt),eller mais nesten hver dag.Blandet med gr.saker,saus,og kylling eller fisk når vi har det.Av og til blir det eggerøre. :spise: Ellers får de friske gr.saker hver dag,og litt frukt innimellom.Når jeg lager mat stikker jeg til dem en å annen smakebiten,spennende for dem. :slede:
(Holder meg,(les rottene),unna katte og hundemat,et rotteliv er for kort til slikt..... :geek:)
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

K Salas
Stjeler mat
Posts: 74
Joined: 07 Dec 2008, 01:53
Location: Oslo
Contact:

Post by K Salas »

Her serveres det middagsrester nesten hver dag, litt avhengig om jeg spiser noe som er rottevennlig. Ris og pasta er høyt verdsatt her i gården.

Grønnsaker og frukt er det alltid noe av hver dag.

Det blir også små smakebiter av det meste jeg spiser i løpet av en dag såsom brødskiver eller yoghurt. Ertene i rekesalaten er visst favoritten for tiden, de får jeg ikke ha i fred. ;)

Tørt brød blir det nesten hver dag, men det gir jeg mer som snacks.

Hardkokt egg er også mer som snacks en gang iblandt. Det serveres lite kjøtt her i huset, og som regel er det alfor salt/krydret for en liten rotte, men dersom det er rottevennlig blir det ofte en smakebit.

Post Reply