Biting..

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
May-Britt
Pinky

Biting..

Post by May-Britt »

Dette gjelder Dumboline som fekk babyer for 3 uker siden.
I dag da ungene kom hjem fra skolen,,gjekk Kristina opp for å sleppe ut Dumboline som vanlig(ho får løpe rundt på gulvet og har det ganske travelt)
Storebror til Kristina åpnet døra og Dumboline hadde strake kursen mot døra,Kristina satt i trappa(4 trinn opp) på vei opp til døra. På vei opp trappa beit ho plutselig Kristina i fingeren(helt uten grunn)
Så kommer jeg og Ranveig opp(med bl.a grøt til babyene) Jeg holder på å legge grøten over i skålen til ungene og Ranveig sitter på trappa da Dumboline hopper opp i fanget og biter seg fast rundt lillefingeren,Ranveig løfter hånden i panikk og Dumboline henger fast;( Slepper til slutt og Ranveig har et stort hull på den ene siden av fingeren og et mindre på andre siden.
Vi er på vei til badet da ho biter Kristina i hælen (gjekk uten sokker)

4 ganger i løpet av ikke 10 min engang;(
Vi skjønner ingenting,vi har hatt ho siden begynnelsen av jan men ho har ikke bitt før. Ho pleier å vere løs i rommet mens vi ser til ungene,men jeg har ikke merket noe agresjon før. Men Kristina sa at hun hadde klort Kristina en gang hun skulle hente matskåla inne i buret.
Fekk litt panikk for Dumboline beit virkelig hardt og det gjorde tydelig vondt,vi har hatt på bacimiycin. Bør en til doktor?

Ser det er flere som skriver ang biting,er det et problem?

Håper på noen gode råd for jeg er redd Kristina blir veldig redd hun visst hun biter flere ganger

May-Britt

Itchigo
Alfatryne

Re: Biting..

Post by Itchigo »

Har dere stivkrampevaksine? Har lest at det er viktig om man blir bitt... Ellers håper jeg at dere finner ut av det og at hun ikke har blitt en biterotte :(
Aurora

renya
Webmaster
Kjønn: Kvinne

Post by renya »

Så kjipt...

Har du fått undersøkt ho? Kan jo vere ho ikkje er heilt frisk, eller var stressa av noko.
Er ikkje så overraskande at det kan skje fleire bitt over kort tid slik, der og da vart muligens heile greia ei lang hending.

Gammal er ho, og kor mange unger fekk ho?

Håper bittsåra går bra. :) Er nok greit å ha stivkrampe, rense med grønnsåpe og slikt. :]
Ronny er ei rotte
- det er ei dame forresten.

tantepose
Gammelrotte

Post by tantepose »

Umidelbart vil jeg tro hun er urolig for ungene sine.
Det bør være rolig rundt buret/i rommet.
Prøv og være bare en om gangen når det skal stelles i buret/gis mat.
Slipp henne ut når døren til rommet er lukket,og sitt rolig mens hun får
løpt litt.Gi godbiter. ;)
Tror hun kan være stresset av at det blir uoversiktlig for henne.
Håper det går seg til når ungene hennes blir større! :)
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Post Reply