Tror dere en sånn type ball hadde vært artig for rotter? Slik jeg forstår det putter man godbiter inn i ballen, og dyra må rulle den rundt for å få godbitene ut, litt om gangen.
Prøver å tenke ut smarte ting jeg kan aktivisere rottene med utenfor buret, så jeg slipper at de aktiviserer seg selv med å gnage og ødelegge ting...
Med vennlig hilsen Tonje, Radka og Frida :rottehode: tonje.org - Med egen rottedel Blogg - Litt rottebabbel Burguiden - Hjelper deg med å velge riktig bur
Det er en av rottene mine som elsker ballen! Han ruller og ruller og stopper ikke før ballen er garantert tom
Så den faller godt i smak her hjemme iallefall
Så bra! Da var ballen bestilt. Fant ut at den var 40 kr billigere hos www.nettdyret.no da, og de har i tillegg gratis frakt, så jeg bestilte derifra (samt litt annet krimskram)
Med vennlig hilsen Tonje, Radka og Frida :rottehode: tonje.org - Med egen rottedel Blogg - Litt rottebabbel Burguiden - Hjelper deg med å velge riktig bur
Hvordan gikk det med ballen Tonje? Bruker rottene den?
Jeg har anskaffet meg en selv, men det er vannskelig å få de til å forstå hvordan den virker.
Rottene mine kommer ikke fra et godt hjem og er derfor ganske skvettene av seg og gjemmer seg når det bråker i ballen.
Mine har brukt den litt! Vet ikke om de helt skjønner greia ennå, men de dytter litt tilfeldig på den til noe detter ut.
Den brukes ikke heftig mye, men litt!