Oppførsel ved mating

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Rottemor

Oppførsel ved mating

Post by Rottemor »

En av rottene våre viser en ekstrem oppførsel når hun får godbiter. Etter erfaring, så er hun veldig "energisk" når jeg kommer med en snack-bit som jeg holder i hånda og stikker inn i buret. Hun hopper rett på, og biter til, skal finne maten før den andre virker det som. Nå nettopp gav jeg dem pittelitt yoghurt på en skje, og hun hoppa på skjeen og satte tenne i! Hvis dette hadde vært en finger, så hadde det ikke vært veldig behagelig. :redd:
Utenom dette så er hu ei skikkelig godrotte. Veeldig nysgjerrig og liker å gå løst ute og utforske. Hun kommer frivillig ut av buret( dette er ikke hun andre helt trygg på enda) og hun kryper gjerne inni genseren min :cheerful:
Er det noe galt tror dere? Er det noe vi kan øve på for å dempe denne oppførselen? :smile:
Og en annen ting, hva er det med rotter og tær?! :goofy:

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: Oppførsel ved mating

Post by Larm »

Ikke unormal oppførsel ved godbiter nei :cheer:. Høres ut som om hun er veldig ivrig :eating:
Enkelte rotter er bare veldig glad i tær :sjokkert: :hmmm:
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Atyla
Sover i do
Posts: 204
Joined: 10 Jan 2010, 23:50
Location: Drammen

Re: Oppførsel ved mating

Post by Atyla »

Alex rotta mi var og veldig glad i tær. hun var og utrolig ivrig når det gjaldt mat og godbiter. men jeg matet henne masse med teskje og da roet hun seg litt.

Rottemor

Re: Oppførsel ved mating

Post by Rottemor »

Ok :happy: så godt å høre! Da skal jeg ikke bekymre meg over det, får prøve å roe henne litt ned bare, :happy: rottene mine er så fryktelig glad i tærne mine! hehe!

Kesia
Gnager på ledninger
Posts: 117
Joined: 10 Sep 2009, 15:41
Kjønn: Kvinne
Location: drammen
Contact:

Re: Oppførsel ved mating

Post by Kesia »

Mine to rotter, Lars og Vetle er også litt intense når de skal 'snacks' som dem liker veeldig godt. jeg har vert uheldig èn gang med Vetle når han skulle ta godbiten som jeg holdt så han kom uheldigvis litt for nærme fingeren min med tenna og jeg skvatt jo selvfølgelig med et lite hyl. Han mente det jo ikke og han skvatt jo han og, så etter den episoden så har han faktisk blitt mer forsiktig. Søtt :angel: hehe.

Lars elsker å bite meg i føttene så jeg har begynt å bruke tøffler når jeg har han ute. Også har han funnet ut at øreflippene mine også er veldig morsomt å bite på, så hver gang jeg hyler når han biter meg i øra så ser han bare dumt på meg og skjønner ikke hva jeg skriker for.
Regner med at han hadde skreket høyere enn meg hvis jeg hadde begynt å bite på øra hans :p

men som man sier "De er jo søte i den alderen også da" :cheeeers:

-hilsen Kesia
Hvil i fred min lille Vetle. (født 16/8-2009 og sovnet stille inn 16/12-2011)
Du vil alltid ha plass i mitt hjerte og i mine minner.

Post Reply