Trenger hjelp!

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
CHILLIogCOCOS
Pinky

Trenger hjelp!

Post by CHILLIogCOCOS »

Hei:)
Jeg har to rotter selv, Chilli og Cocos:)
Jeg har prøvd utrolig mye for å få dem til og virkelig ha det gøy, men jeg finner ikke noe, har prøvd vann, noe de bare overser, godbiter leker og alt, men de er ikke noe glad i mat... De driter rett og slett langt i maten, noe som gjør det vanskelig og prøve og lære dem noe, har dere noen tips?:) de har jo tilgang til mat døgnet rundt i buret og da spiser de, men ellers vil de ikke ha noe som helst... Noen tips?:) takk på forhånd:)

Matmor
Gammelrotte

Re: Trenger hjelp!

Post by Matmor »

Hei, og velkommen hit :)
På denne tiden av året, i alle fall sørpå, er det fristende å foreslå at rottene får komme ut. Jeg vet ikke hvor gamle rottene dine er, eller hvor lenge du har hatt dem. Er det godt voksne hanner er jo ligge-og -sløve-tilstanden nokså normal. Men fremmede lukter utendørs pleier å få fart i min gjeng. For at ikke farten skal bli for stor kan man sette gitteret fra et bur på et flatt underlag. Man må passe på dem hele tiden hvis det er gravemuligheter, og rottene må ikke stå midt i solen. Legg et fuktig håndklede over hvis det er varmt.

Ellers kan du prøve å gi rottene en potte med kryddertimian eller hvetespirer. Selv mine bedagelig anlagte hanner synes det er morsomt å grave opp plantene...
:rat:

Post Reply