Kosete og selskapssyk rottejente
Moderator: Moderatorer
Kosete og selskapssyk rottejente
Har hatt mine to første hetterotter nå i ca 3 uker, fra de var ganske små når jeg kjøpte de i dyrebutikken til at de har blitt nesten voksne tror jeg. Snart i allefall. Disse to kommer meget godt overens noe jeg ble glad for å se når jeg kom hjem. De leker seg, vasker hverandre og sover sammen - kjempesøte og snille rotter begge to! Men grunnen til at jeg bestemte meg for rotter var fordi jeg forelska meg helt i lille Olivia i dyrebutikken, ei lita albino..hun var helt spesiell syntes jeg og annerledes enn de andre rottene i buret hun var i. Hun var så rolig og bedagelig å holde, samtidig som hun er veldig nysgjerrig og leken. En helt nydelig personlighet! Turid ble derfor på en måte attpå klatt fordi jeg måtte finne rotte nummer to for at Olivia skulle ha selskap. Jeg har ennå ikke fått like mye nærhet til Turid som jeg har fått med Olivia, noe som er litt trist, men merker at det kommer seg når jeg blir mer kjent med Turid etterhvert :-) Jeg prøver å kose så mye som mulig med Turid også, selv om hun er en smule vilter og ikke like lett å holde på alltid, men hun har sine rolige kosestunder hun óg. Olivia er utrolig kontaktsøkende til meg - kjempekoselig, men det gjør at jeg koser mer med henne enn Turid automatisk. Turid vil ofte ut til meg fordi hun vil ned på gulvet, mens Olivia vil ut av buret ofte bare for å komme til meg og sitte å kose. Hun klatrer opp i halsen på meg eller inn i armkroken, og hun vasker meg gjerne i ansiktet og inni munnen! Leste et sted at man burde føle seg beæret om rotten din vasker deg, for det ville si at den ser på deg som en av sine egne, og har 100% tillit til deg. Er dette noe andre opplever? Noe de ofte gjør begge to som jeg lurer fælt på, er at de lager veldig mye gnisselyd med tenna! Hva betyr dette? Jeg synes det nesten er litt skummelt av og til... Turid prøver også å vaske meg i munnen av og til men hun har så skarpe klør at jeg holder det ikke ut når hun setter de i leppa mi! Derfor får hun ikke lov å vaske meg når hun gjerne vil, hehe :-/
Re: Kosete og selskapssyk rottejente
Gnissingen er vanligvis et tegn på at rottene koser seg
Og vaskingen på at du er akseptert som en del av flokken.
Det er veldig hyggelig at du har fått så god kontakt med den ene av dem. Rotter har forskjellig personlighet, og noen liker kos bedre enn andre. Det kan være vanskelig å endre på det. Men jeg har sett rotter "omvendes" til å bli mer kosete når de blir godt voksne, så alt håp er ikke forbi ennå. De fleste jenterotter har for mye lopper i blodet til å sitte stille før de er i alle fall et halvt år, og begynner ikke å bli ordentlig rolige før de nærmer seg et år, tror jeg.

Det er veldig hyggelig at du har fått så god kontakt med den ene av dem. Rotter har forskjellig personlighet, og noen liker kos bedre enn andre. Det kan være vanskelig å endre på det. Men jeg har sett rotter "omvendes" til å bli mer kosete når de blir godt voksne, så alt håp er ikke forbi ennå. De fleste jenterotter har for mye lopper i blodet til å sitte stille før de er i alle fall et halvt år, og begynner ikke å bli ordentlig rolige før de nærmer seg et år, tror jeg.
Det var jo godt å høre! Olivia er definitivt den rolige av de, selv om hun i går kveld var helt turbo da jeg slapp de inn på badet der du kan løpe fritt og leke seg, og hver kan jeg kom inn og lekte med de spratt hun rundt av glede, hehe artig
I dag vil hun ikke komme ut i det hele tatt, mens Turid er helt vill og skal ut å løpe. Hun liker visst så godt hyllene jeg har lagt inn i buret og nå ligger hun inni en liten bit av et pledd på øverste hyllen og koser seg og vasker seg. Synes det er fint at hun kan vere så tilfreds inne i buret sitt, men syntes nesten det var litt kjedlig da hun ikke ville komme ut
Hehe. Lurte på om det finne noe lurt jeg kan lage til de av leker så de ikke driver å går oppi senga mi hele tida, for de er nesten besatt på dette til tider og jeg gjør ikke annet enn å ta de ned hele tiden og prøver å si strengt "nei!". Tar i mot tips med takk!

Rottene mine er også veldig glad i å gå i senga mi, jeg synes det er ganske fint og hyggelig jeg da men den tissingen og evnt. gnagingen av sengetøy er ikke like gøy. Jeg har kjøpt et sengeteppe som er litt tykt som jeg legger over. Dessuten er jeg storforbruker av billige fleecetepper som jeg kan slenge oppi der. De elsker å bore seg inn i tepper, lage huler og kose seg. :glise:
Ha en deilig dag med mange bartenuss.
Hmmm,etter som jeg ser er det nok ikke rottene som tisser i sengen din.... 

:roflmao:tantepose wrote:Woodgirl "tisser i køyene" står det.... :bashful:
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;
:flau: Afff...... :sjokka:
Ha en deilig dag med mange bartenuss.
-
- Gammelrotte
:roflmao:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon