HVA SKJER ??? trenger svar fort...

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Jo Kristian
Pinglerotte

HVA SKJER ??? trenger svar fort...

Post by Jo Kristian »

:huh: jeg har som dere har hørt 2 rotter , begge har altid vert snille mot meg og andre. men i går så skulle jeg kose med pauline, den yngste. da hugget hun tak i hånda mi, men ikke noe skade, jeg tok henne inn i buret igjen. og nå i stad skulle jeg kose med hu, da begynte hu og hyle i eitt kjør. men hun har ikke vondt noe sted, ho har bare snudd helt på flisa. nå vil hun bare bite meg og hyle. er veldig bekjymret. for jeg er redd hu nå.... håper ikke petra begjynner også :cry:

Larm
Gammelrotte

Re: HVA SKJER ??? trenger svar fort...

Post by Larm »

Høres ut som smerter eller sykdom av noe slag. Har aldri opplevd at en rotte endrer seg slik uten at det er en slik grunn som jeg nevte her. Det kan også være at hun er livredd noe, men hva vet jeg dessverre ikke.
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

tantepose
Gammelrotte

Post by tantepose »

Hmmm,lurer på om hun er blitt så "voksen dame" at hun vil bestemme selv når,hvor og hvem? :hmmm: Vær rolig og forutsigbar,og la henne forstå at du bestemmer,men mildt og rolig.Lykke til! :jepp:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Matmor
Gammelrotte

Post by Matmor »

Siden det gjelder en hunrotte kan det hende det er hormonellt. Noen hunrotter tolererer ikke å bli tatt i når de har løpetid. Det kan være vanskelig å skjønne at det er akkurat det som foregår hvis hun ikke har tydelige løpetider, og hvis det bare er av og til de blir slik når de har løpetiden sin.
Det er ikke sikkert at det var årsaken, men det er i alle fall noe å tenke på. :rat:

Jo Kristian
Pinglerotte

Post by Jo Kristian »

hmm, håper hun blir snillere. kommer petra til og bli sånn pga pauline??

tantepose
Gammelrotte

Post by tantepose »

Nei,det tror jeg ikke. :cheerful:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Jo Kristian
Pinglerotte

Post by Jo Kristian »

det var bra:) i dag kom hun til meg og ville ha kos, jeg koset henne også løftet jeg hu, men da klikka hu. :sad:

Larm
Gammelrotte

Post by Larm »

Hvordan løfter du henne?
Ikke ta tak i henne over ryggen, for det er slik et rovdyr hadde slått kloen i en rotte. Ta hendene under magen/beina på henne og løft henne opp. Da vil hun nok føle seg mye mindre truet. :cheerful:
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Jo Kristian
Pinglerotte

Post by Jo Kristian »

jeg tar hendene under magen:)

Maxtine
Gnager på ledninger

Post by Maxtine »

Har du vært hos en vetrinær og fått en sjekk bare sånn i tilfelle da? :|

Hmm, eller kanskje hun lukter testosteronet ditt? (du er en gutt etter kallenavnet ditt å dømme, ikke sant? :oops: *håper hun ikke driter seg seg helt ut* :neutral: )

Den ene hannrotta mi blir hvertfall skikkelig dominant når f.eks kjæresten min holder han. Markerer territoriet overalt på klærne hans og armene osv og gnager på hånda hans sånn som han ville gjort i pelsen til en annen rotte, som om han føler seg truet av en fremmed hann på territoriet sitt eller noe... :overrasket: Også gjør han ingenting når jeg holder han... Akkurat som om han kan lukte testosteronet til kjæresten min og ikke føler seg truet av meg fordi jeg ikke har noe.

Kanskje det er sånn med noen hunnrotter at de blir skikkelig sure når de lukter testosteron? Etter rotters luktesans å dømme skulle det hvertfall ikke overraske meg at de kan merke sånne ting...
Kanskje du bare har fått en skikkelig dame-rotte som ikke lar menn ta på henne? :lol:
Hvil i fred Halvorsen min, Remy-gutten og Ozzy-gutten min...<3

Post Reply