Får bare unnskylde at jeg spørr så fryktelig mye, men som de fleste andre her så vil jeg bare det beste for mine to små.
Bare så det er sakt jeg har to veldig snille jenter som elsker og kose med både små og store i familien.
De har hele tiden drevet med små krangling seg i mellom og ut fra det jeg ser og har lest her så er det hvis noe rang greier.
Men her om dagen så hadde min mann begge to på skulder og den som har blitt størst prøvde og dytte ned den lille, så jeg tok over den minste av dem. Den største satte seg fornøyd til rette og vasket seg og så ut til at alt var fint igjen.
Helt til hun så meg da sto hun med det en forbene opp og gniset tenner.
så i går begynte den søste og virkelig forandre seg, hun er veldig på det med å være sjefen og virkelig legger den andre i bakken og slipper henne med engang hun viser at hun underkaster seg for å så jage vesla rundt i bure og hvis hun får tak i vesla så parer hun seg med henne bare går fornøyd etter på.
I dag på morgen så er det greit at jeg løfter den store opp men kos ikke tal om da hopper vi ned og løper inn i bure igjen, kose i bure er greit. Både mann og barn kan ha dem ute av buret og kose henne bare ikke meg.
Vesla ser ut til og ha det bra sammen med store og har funnet seg ut og være nede i rang, men hun virker så utrolig sky når den store er der.
Begge mine er snart ca 6 mnd.
Noen her som kan kansje forklare meg litt om hvorfor min store oppfører seg så tullete?
Forandring i adferd.
Moderator: Moderatorer
-
- Bygger bol
Forandring i adferd.
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui
Re: Forandring i adferd.
Jeg syns hun oppfører seg som en rotte.
De kan være veldig forskjellige.En rotte kan også oppføre seg forskjellig til forskjellige tider.Løpetid spiller veldig inn på dameoppførsel.Bare vær tålmodig og gi små godbiter,og kos når hun selv vil. :cheesy:
-
- Bygger bol
Takk for svar.
Vi skal prøve på det.
Jeg håper virkelig at hun ikke forsetter slik.
Men jeg lurte på en liten ting til.
Er det normalt for den rotten av lavest rang og bli mer forsiktig når en med høyere rang er i nærheten?
Vi skal prøve på det.
Jeg håper virkelig at hun ikke forsetter slik.
Men jeg lurte på en liten ting til.
Er det normalt for den rotten av lavest rang og bli mer forsiktig når en med høyere rang er i nærheten?
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui
Det kan skje hvis rotten med lavest rang føler seg kuet - og det ser ut som om den dominante hunnen tar litt vel hardt i til tider. Jeg håper det går seg til. Som Tantepose sier hender det at disse damene blir litt hormonelle de også.Er det normalt for den rotten av lavest rang og bli mer forsiktig når en med høyere rang er i nærheten?
-
- Bygger bol
Ja vi får håpe det, nå får dere rette meg hvis jeg har oppfattet feil, men de deler jo soveplass og alt annet utenom mannen min da der skal hun som er sjefen være helt alene.
Men sån bortes fra det jeg har nevnt så ser de ut til og trives i hverandres selskap da. Er i alle fall letter og se forkjell på dem for sjefen her er jo blitt virkelig rund og go.
Men sån bortes fra det jeg har nevnt så ser de ut til og trives i hverandres selskap da. Er i alle fall letter og se forkjell på dem for sjefen her er jo blitt virkelig rund og go.