graving
Moderator: Moderatorer
Du kan kjøpe spesielle gress-kasser for gnagere på dyrebutikker
Du bare vanner, så kommer det gress opp, og så har rottene noe kjempemorsomt å leke med!
Du kan også lage din egen, men da må du passe på å bruke jord som ikke er skadelig for rottene, og gress som de tåler. Og la være å vanne dagene før du lar dem grave, elles så får du en rotteflokk full av gjørme

Du kan også lage din egen, men da må du passe på å bruke jord som ikke er skadelig for rottene, og gress som de tåler. Og la være å vanne dagene før du lar dem grave, elles så får du en rotteflokk full av gjørme

-
- Gammelrotte
En isboks med hvetegress kan være moro. Det er ikke slik at de må ha muligheten til å grave, men noen syntes det er morsomt å gjøre det. Mine har ikke hatt så veldig stor interesse når de har fått prøve.
*Flyttet fra generelle spørsmål*
*Flyttet fra generelle spørsmål*
Julianne
Julirottenes omplassering
Julirottenes omplassering
Re: graving
Ingen flere tips om hva rotter kan grave i, og som selvfølgelig er ufarlig for dem? Kan man bare gi dem jord uten å plante noe, og eventuelt hva slags jord?
Jeg tok ene rotta mi på fersken oppi en bolle jeg har som har stått på den innglasserte balkongen min siden... tja... Desember i fjor eller året før. Oppi den har jeg kunstig snø, og det var visstnok veldig morsomt å grave i den, men jeg tok ikke sjansen på at det var ufarlig, og fjernet den.
Men vil jo gjerne at hun skal ha muligheten til å grave dersom hun liker det
Jeg tok ene rotta mi på fersken oppi en bolle jeg har som har stått på den innglasserte balkongen min siden... tja... Desember i fjor eller året før. Oppi den har jeg kunstig snø, og det var visstnok veldig morsomt å grave i den, men jeg tok ikke sjansen på at det var ufarlig, og fjernet den.
Men vil jo gjerne at hun skal ha muligheten til å grave dersom hun liker det

Jeg gjemmer godbiter i chinchillasand..
Tror de synes det er gøy..
Selvsagt tørre godbiter da, så sanden ikke fester seg..
Tror de synes det er gøy..
Selvsagt tørre godbiter da, så sanden ikke fester seg..
Støver ikke sanda veldig?
Merkelig... Vi har jo 3 degus, og det legger seg mye støv i bollen der sanda dems er. Hmm=\ Er det noe navn på sanda du bruker? Sanda vi bruker er pemikan.
Jeg husker ikke hva den heter.. Er en evighet siden jeg kjøpte den..
Badekaret blir mest brukt til fisking:P
Badekaret blir mest brukt til fisking:P