Rotter sammen med hund

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
BluegrassGirl
Pinky

Rotter sammen med hund

Post by BluegrassGirl »

Hei :)

Jeg har nettopp fått 2 rottejenter. De er 1 år og 1/2 år. Kjæresten min har en labrador, hvordan kan vi best introdusere de for hverandre?
Jeg fikk de for 4 dager siden, hvor lenge burde jeg vente før hunden kommer på besøk igjen?

tantepose
Gammelrotte

Re: Rotter sammen med hund

Post by tantepose »

Det er bare å la ham komme på besøk det.Og med rottene trygt innestengt i buret.
Ikke la hunden få dure ivei og snuse på buret,rottene kan bli veldig redde.
Se hvordan de reagerer på luktene av hverandre,(de behøver ikke være nær
hverandre for å kjenne lukten).Etter hvert om de er rolige kan de få snuse på
hverandre.Da holder noen hunden mens du holder rotta som først får snuse
på pelsen til hunden.Skryt masse!Er de rolige kan de få snuse forsiktig på hverandre.
Men det er ikke meningen at de skal være lekekamerater.Man vet aldri når jaktiveren
tar overhånd for hunden.Og man vet aldri hva rotta tenker,den kan plutselig henge i
snuten på hunden.Og man skal ALDRI la dem være sammen alene!
Vil også si at det ikke er nødvendig at de skal "bli kjent" med hverandre.De kjenner
lukten av hverandre og vet at det andre dyreslaget er der.Men de hører til i hver sin "verden".
:cheer:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Søstrene Halvorsen
Bygger bol

Post by Søstrene Halvorsen »

Det der kan jeg bekrfte at de kjenner lukt veldig godt.
Min hund fikk lukte på reisebure den. Etter det har de bod sammen men det er ikke så falig og være sammen.
Har prøvd å la de hilse men ingen av de gadd å ha nækontakt, men jeg tviler ikke et sekud på at det kunne blitt stygt hvis de fikk tid sammen ut.
Sånår rottene er ute er hunden på tur.
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui

wollf
Gammelrotte

Post by wollf »

jeg var ikke redd for rottene men for hunden. har pleksiglass plater på den nederste delen av buret så hunden ikke stikker snuten inn og blir bitt. men jeg børstet hunden og la inn ullen hans i rotteburet slik at de brukte pelsen som sengefyll. nå er de ville da de ser og lukter hunden og stikker han halen eller kroppen borti, river de i pelsen hans for å få mer dyne:P

Itchigo
Alfatryne

Post by Itchigo »

:roflmao: dakar hunden din, han har det tøft...
Aurora

BluegrassGirl
Pinky

Post by BluegrassGirl »

Hadde hunden sammen med rottene i går. Det gikk kjempefint! :)
Rottene sprang rundt på badet å hunden sto i gangen og kikket inn, jeg satt i døråpningen.
Lot først hunden lukte på hendene mine etter at jeg hadde tatt i rottene å så lot jeg rottene lukte på hendene mine etter at jeg hadde tatt i hunden.
La halsbåndet til hunden litt frem til rottene også først.
Når hunden stakk hodet inn døra var både den og rottene veldig nyskjerrige!
Rottene ville hele tiden springe bort til hunden å undersøke. Jeg fikk hunden til å legge seg ned å så tok jeg en og en rotte i hånden og holdt dem frem så de fikk snuse litt på hverandre. Rottene hadde hele tiden muligheten til å trekke seg tilbake om de ville, men de var mest nyskjerrige :)
Så nå vet hvertfall rottene og hunden om hverandre. Hunden roet seg veldig etter møtet, men går fortsatt av og til veldig forsiktig bort mot buret for å se :)

Tusen takk for alle svar! :)

wollf
Gammelrotte

Post by wollf »

uansett hva du gjør. stol aldri på hunden... kommer rottene bort til maten hans, eller gnager på foten, kan en veldig snill hund bli irritert. husk også at labbe er jakthunder

tantepose
Gammelrotte

Post by tantepose »

Så fint at det gikk bra!Du gjorde det veldig bra.Pass godt på dem. :cheer:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

BluegrassGirl
Pinky

Post by BluegrassGirl »

Jeg kommer ikke til å la de springe rundt sammen. Jeg er også redd at jaktinstinktet skal slå inn. Alt foregår kontrollert! :) Om hunden er på besøk så får rottene springe på badet eller i sofaen. Tror nokk hunden lettere kommer til å holde avstand selv nå som han vet hva det er og ikke er så nyskjerrig :)

Inab0
Pinglerotte

Post by Inab0 »

Hunden min er redd for rottene mine! Hun snuser litt på dem, så trekker hun seg fort unna. Men når de er i buret, da er de veldig intresange! :P
Ina B

oliver;)
Hamstrer mat

Post by oliver;) »

Jeg hadde en border collie før, og hun gikk løst sammen med rottene, jeg var selvfølgelig sammen med dem, men de gikk veldig bra sammen.. men dumt å stole blindt på hunden ja :nottelling:
http://sites.google.com/site/ankasinetotter/

Jane, Sarah og Minny
Scott, Leon, Axeman og Vabis Pumkin, Smash <3R.I.P James<3 ,Oliver<3, Pippin<3, Lynet<3, Munti<3,Buzz <3, Nico <3

wollf
Gammelrotte

Post by wollf »

ene katten min koser med ene rotta, de har et absurd rart forhold.

Stine
Gammelrotte
Kjønn: Kvinne

Post by Stine »

Jeg har en labrador på 1 år. Han får hilse på rottene, og han skal hele tiden vaske de :P men kun når vi er hjemme selvfølgelig, det hender at han kan bli litt for ivrig med vaskinga si :P
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Post Reply