For litt over 1 uke siden "klikket" Pelle den ene rotta mi (er litt over 4 måneder). Da begynte han å hoppe noe voldsomt rundt og kaste på seg, også bet han og klorte meg på armen. I begynnelsen gjorde det ikke noe vondt (fikk bare masse røde merker og små sår), men nå har det bare blitt verre.. Han klorer noe voldsomt og biter meg så jeg blør.. :trist: for noen minutter siden tok han ett voldsomt jafs av armen min og jeg blødde som bare det :trist:
Dat rare er at han på en måte sier i fra før han begynner å bite på grunn av ristingen/hoppingen. Når jeg tar ham vekk fra armen på grunn av at jeg får vondt bare piper han, men hvis jeg slipper han hopper han tilbake på armen og fortsetter.. Har lest en del om aggresjon på forumet, men har noen opplevd at rottene deres har hoppet og slengt på kroppen før de "angriper"? Er redd for at Pelle kan være aggressiv og det har jeg hørt ikke er så lett å "kurere" :trist: Han er jo ikke noe aggresiv ellers, for jeg løfter på han og klapper og koser med ham, men noen ganger bare klikker han helt plutselig..
Har tenkt til å ta ham med til dyrlegen på mandag og høre hva han/hun sier, kan kanskje hende han er syk.. Huff er skikkelig fortvilet nå, er jo så glad i ham, men er ikke noe moro å kose med ham hvis han bare plutselig angriper.. Har noen av dere være borte i lignende situasjoner? (Ps. han biter litt på Krølle (broren) også, men det er vel vanlig at rotter sloss en del (spesielt hanner)? For de sloss ganske mye egentlig