Mobbing

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Locked
Marte

Mobbing

Post by Marte »

Det har sikkert vært mange temaer om dette.. Men trenger råd!! Ene rotta mi er så besett til å være slem mot ei mye gammlere og roligere rotte. Hører ofte piping, men har aldri tenkt over det siden det ikke har vært så veldig brutalt.. Men nå når jeg skulle løfte opp den gamle å stryke henne hadde hun masse små sår under pelsen..
Må jeg gjøre noe med situasjonen, ta dem i hvert sitt bur eller noe?

Lirx

Post by Lirx »

Hei.
Vet ikke hva som er det beste å gjøre, men jeg har ihvertfall opplevd noe lignende tidligere. Ei yngre plaga ei eldre og mye roligere rottejente. Pleide å "skjenne" på ho som plaga, uten at det hjalp så altfor mye. Prøvde å ha de oppe litt hver for seg, og holde de litt atskilt. Blei bedre etterhvert, men vet ikke om dette var grunnen. Er jo heller ikke sikkert dette vil hjelpe deg, men.. Håper du finner ut noe som hjelper ihvertfall ;)

Alvrina
Alfatryne

Post by Alvrina »

det kan jo være at den elsdte rotta kan ha noe uttøy i pelsen , når det gjelder de sårene ??! :?

Ariadne

Post by Ariadne »

har opplevd akkurat d samme, bare med to gutter... men det er bare den største gutten som er så pipen av seg når han blir kjemmet... alle rotter er jo ikke like keen på å bli stelt til hver tid det måtte behage den andre, så litt misfornøyd piping må man regne med. også siden der er sår involvert, kan det være enten uttøy eller at hun prøve å vaske sårene hennes.

derimot er det full frontal å kung fu inne i bildet hvor du ser at dem gamle blir bitt (kanskje lurt å følge med litt når du hører pipingen..) er det kanskje lurt å prøve å skille litt på dem....

anja

Post by anja »

nor jeg matte avlive ibiz begynte tuva og bølle litt med kleopatra
ho savnet ibiz og lot tydelig sin frustasjon gå ut ove kleopatra
men det gav seg heldigvis,,
tuva bet henne ikke men bare "mobba"
nå er de godvenner igjen :wink: de bor ikke sammen akkorat nå siden kleopatra har unger men de er ute og leker sammen hver kveld :wink:

Locked