Mine rotter tygger aldri på ledninger, aldri. Når de var noen uker gamle ødela den ene ledninga på headsette mitt, men det er den eneste gangen. Den andre har aldri tygd på en ledning. De tygger ikke på møbler, treverk, papp, papir, plastikk, gummi, ingenting. Er det noe feil med de? Det eneste de noen gang setter tennerne i er godteri, kjøtt, frukt og grønt, snus, tobakk. Alt som jeg fører i meg kan de finne på å spise på, men ikke noe annet.
Begge rottene mine pakker hode i munnen min, og spiser gamle rester og diverse. Viss de ikke får lov så kommer de når jeg forventer det minst. De tar fart og springer rett i kjeften på meg og river opp munnen min med klørne sine. Dette var noe jeg gjorde de vant til når de var små. Det var kanskje ikke det lureste jeg har gjort, men syns det er litt koselig at de stoler så mye på meg at de kryper inn i munnen min.
De stoler 100% på meg. Hvis de blir redd så kryper de inn i genserarmen min, lomma mi, hetta mi, eller så kommer de helt under genseren min. Yndlingsplassen deres er helt øverst i genserarmen. Der bruker de å ligge når de blir redd, kald, eller bare når de vil slappe av. Rottene mine kan omgås med kattene til kjæresten min, uten problemer. Men er alltid obs på at noe kan skje. Når rottene og kattene er sammen så bruker kattene og slå på halen til rottene, og rottene springer bak kattene og drar dem i halen også gjemmer de seg etterpå. Har ikke sett noe tegn til at de er uvenner sålangt. De kan ikke omgås med hunder. Har prøvd dette men når rottene skulle hilse på hunden vår så prøvde hunden å bite den, har sørget for at hunden vår ikke prøver på dette igjen men har dem ikke i samme rom fordeom.
Hvordan er deres rotter kontra mine? Kommer de overens med noen slags dyr som helst? Kattene er vel og merke innekatter, og har aldri drept mus/rotter i hele sitt liv.