Rexet bustetroll?

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Locked
anita
Gammelrotte
Kjønn: Ikke oppgitt

Rexet bustetroll?

Post by anita »

Slo meg plutselig at jeg skulle høre om en liten detalj her; er det teknisk mulig for en rex å puste opp pelsen slik standard kan? Hvis ikke - kan dette føre til komunikasjonsproblemer i litt strie mellomrottelige forhold i den forstand at pelsen (les rotta) mangler en vesentlig signaleffekt i konflikter? Eller er generelt et rent pelssignal uten vesentlig betydning rottene i mellom? Men litt større blir de nå i hvertfall.. :mrgreen:
Anita

Adyssa
Hamstrer mat

Post by Adyssa »

:?: Har en rex, men här är inga missförstånd för de går inte på varandra. Tja, en hund som viftar med halen medans det betyder anfall/jakt för en katt. Det kan vara missförstånd, men en råtta ristar också på halen när den är sint. Reser ragg gör väl båda hundar, katter och råttor. Men tror de märker på kroppsspråket och inte bara på utseende. Ehhh...är detta rena gissningar?

Ki

Adyssa
Hamstrer mat

Post by Adyssa »

En anna sak...Hur kommunicerar sånt fall de som är hårlösa? Kroppsspråket? Kanske de får sånt kycklinghud eller gåshud? Någon som vet?

anita
Gammelrotte

Post by anita »

:lol: :mrgreen: :lol:
Anita

anita
Gammelrotte

Post by anita »

Bare luret på om de "skuet hunden på hårene" som viktig virkemiddel der de ikke biter på hverandre. Kanskje en standardrotte som selv stritter med pelsen synes en rex ser dum og liten ut - og dermed kan dukkes ved behov hvis den ikke makter å øke størrelsen i takt med irritasjonen?
Anita

Julie Erlandsen
Stjeler søppel

Post by Julie Erlandsen »

Jeg har lurt veldig på det samme selv. Mine 2 første rexer lurte iallefall meg veldig. Det tok også veldig lang tid før jeg fikk satt de i en flokk slik at alt fungerte godt.
Min rex nr 3 er vennligheten selv og resten av hennes flokk har ingen problemer med henne. Så det var vel kanskje tilfeldigheter med de 2 første.
:) :)
Julie

Intet
Alfatryne

Post by Intet »

"Burde" det bli noe problem å sette inn et par rex/dumbo med standarrotter? Siden de ser litt annerledes ut.. På én måte kan man jo tenke seg det, men på den andre siden er jo ikke det sånt som de ville lagt merke til.. Eller??
Pia & 14 med hale :rottehode:

Du er velkommen innom
www.intetsrotter.dk - oppdatert 14/06-08

Morgan's
Klatrer på møblene

Post by Morgan's »

Har aldri opplevd det som et problem. Faktisk har jeg ikke kommet på tanken engang. Har jeg klart å ignorere noe viktig? Legger andre rotter merke til utseende (dumbo/rex)? :hm:
Hilsen!
Rose

Intet
Alfatryne

Post by Intet »

Jeg hadde heller aldri tenkt på det. Plutselig slo det meg. Følte innerst inne at det var et latterlig spørsmål, men måtte slenge det ut.
Jeg vil unødig gjøre at mine barn føler seg mobbet.

Du er velkommen innom

Nemo
Alfatryne

Post by Nemo »

Jeg lurer på om de gjør det.. I allefall gjør to av mine tre det. :shock:

Hos meg bor tre stk meget bortskjemte mammajenter, to dumbo og en toppøret. Mist, den eldste - og dumbo - bryr seg ikke om hvorvidt ørene stikker opp eller henger ned. *Jeg nyser i det, sier jeg, nyser! Nå, gi meg en godisbit ellers nyser jeg igjen* (lettlurt og småhysterisk mamma adlyder seff) :oops: Shadow - nr 2 i flokken og toppøret - er muligens infisert av en liten "å ha toppører er ikke bra nok"-attitude, og prøver fortvilt å legge ørene nedover slik at hun ser mer ut som en dumbo. Noe som egentlig ser litt stakkarsligt og søtt ut. (mangler bare underleppa) ;) Pytteliten - også kjent som Topolini's Kantarell, og dumbo nr to - har nok funnet sin store helt i Shadow, og forsøker fortvilet å presse ørene oppover nærere toppøret ved å alltid sperre opp øynene. Dette funker delvis, men nok en gang med et litt småpussig resultat. Når hun er trøtt, derimot, er hun bare dumbo. :lol:

Virker noen ganger som om Pytteliten febrilsk prøver å være Shadow i alt hun gjør, men det er ikke lett å være liten.. så etter en stund er det veldig godt å kunne krype opp i hengekøyen/kurven/sofaen og bare være kosete dumbo sammen med Mist.

:mrgreen:
Alle henvendelser til NTFs styre, skal gjøres via ntf@tamrotter.com

Intet
Alfatryne

Post by Intet »

Haha. Så søte! :bravo:
Jeg ser det for meg. Det er jo virkelig et bra spørsmål hvorvidt de ser/bryr seg om de andres utseende.

Du er velkommen innom

Locked