Vi har hatt det så fint etter at Pysa ble kastrert, se så gode venner Silver og Pysa er:

Pysa er veldig populær, alle vil ligge på han og snusa ham i rompa.
Men nå ser det ut til at det (kanskje) er slutt på freden...Dumbo Larsen har begynnt å yppe litt mye med Silver. Dumbo'n har alltid vært en plageånd, men en morsom en... Nå skal han imidlertid utfordre Silver til alle tenkelige tider og steder...Silver får ikke ligge på øverste hylle, han får ikke bruke husene, han får ikke ligge sammen med de andre...de skader ikke hverandre (enda). Bare står og skyggebokser og piper intenst. Dumbo'n ser ut som et pinnsvin, han som aldri har blåst seg opp før. Silver oppfører seg akurat som sist, han skal ikke bøye seg men velger minste motsdands vei - og det er ut av buret i rakketfart....Nå har Silver ligget i skapet på badet i noen timer og furtet. Ikke tale om at han skal i nærheten av buret enda... Pysa gir katta i hele fightingen, han sover og gnisser tenner og har det helt topp. Rattus følger engstelig med på god avstand, og er venn med alle leirer. Skygger unna bråk den gutten.
Det er ingen fare enda, og jeg skal ikke skille dem heller, men jeg synes det er mye at de braker isammen 2-3 ganger i døgnet (som jeg vet om), når det så godt som aldri skjedde før. Dumbo'n er grei med oss, ingen agressive tendenser der. Innimellom turene sine ligger alle rottene sammen og koser seg.
Håper de finner ut av det snart, og at ting ikke utvikler seg til en ny runde med balleklipping...
Lurer på om jeg er for mye høne-mor, men jeg synes det er grusomt når Silver henger på døra og er desperat etter å komme ut. Det er ikke så greit å være Silver for tida