sår på ryggen til Homer
Moderator: Moderatorer
sår på ryggen til Homer
tok nylig opp Homer (den ene hannrotten min) og jeg oppdaget et sår på ryggen hans som var såpass dypt at det blødde litt, så ut som et bittsår, og jeg mistenker at det er Monty(den andre hannrotta) som er synderen. De er brødre og har bodd sammen i 1 år, jeg fikk Homer noen dager før Monty. De har alltid knuffet med hverandre og ofte jeg hører noen "skrik/høye pip" når de holder på og har sett at Monty noen ganger har litt rødt på nakkeskinnet jeg har vært litt usikker på om det har skjedd fordi de har lekt eller fordi de har slåsst. men nå når jeg så såret på Homer sin rygg så synes jeg det så for drøyt ut til å være bare lek. Lurer derfor på om jeg skal sette dem i hvert sitt bur? Har ingen andre rotter enn dem, noen som har noen råd?
Med hannrotter kan det alltid bli litt knuffing, så så lenge de ikke flyr i tottene på hverandre hver gang de ser hverandre, så skal det nok gå bra. og når de leker/raser rundt kan det bli litt villt. bare følg litt med på de, og om de slåst veldig ofte så de får flere sår, da burde du vel begynne å tenke på å skille de.
det kan jo også hene at han har klort seg? har ikke sett såret, så skal ikke fastslå noe, men det kan jo være at de har lange og skarpe klør. da kan det hjelpe å klippe de litt kortere.
mine hannrotter brukte å slåst mye før, men han ene ble kastrert på grunn av agresivitet, og nå er de perlevenner.
hvem av rottene dine er det som er den dominante? i og med at du fikk Homer før Monty, er det vel han som er lederen? og da er det mest sannsynelig lek vil jeg tro.
det kan jo også hene at han har klort seg? har ikke sett såret, så skal ikke fastslå noe, men det kan jo være at de har lange og skarpe klør. da kan det hjelpe å klippe de litt kortere.
mine hannrotter brukte å slåst mye før, men han ene ble kastrert på grunn av agresivitet, og nå er de perlevenner.
hvem av rottene dine er det som er den dominante? i og med at du fikk Homer før Monty, er det vel han som er lederen? og da er det mest sannsynelig lek vil jeg tro.