denna siste uka har jeg merka endringer i adferden til aragorn, han markere så mye mer, er aggresiv mot meg og de to andre. og det som er så trist er at han var så søt og snill spesiel på en måte... nå i dag satt jeg meg ned med guttene for å observere aragorn litt, me han gikk til angrep på handa mi akkurat som om det hadde vært en annen rotte, så nå sitter jeg her da med merke etter tenna til aragorn i handa mi

han virker frustrert, han angriper de andre hopper på dem sidelengs og biter dem, hvis jeg skal løfte han unna går han på angrep på meg, detta har skjedd nå tre ganger på tre dager, og jeg er redd det kommer til å fortsette

spørsmålet mitt er da, hvis jeg kastrerer han vil han gi seg?? vil han noen gang bli søte snille og spesielle aragorn igjen? jeg sitter her helt forvirra med tårer i øyene, hva er det som har skjedd med han som får han til å oppføre seg sånn?? han har da aldri vært aggresiv mot meg eller andre rotter...
jeg tror virklig ikke det hjelper å omplassere han, jeg er da redd for at han kommer til å bite andre mye verre en det han har gjort mot meg.
vil en kastrert hannrotte fortsatt fungere i en gruppe med hannrotter??