For det første er det vel stor forskjell på rotter der også i forhold til hvor mye de ødelegger.
Så må man vel ta noen beslutninger. Jeg har bestemt meg for at småhullete sengetøy er veldig sjarmerende.

Ødelagte klær takler jeg dårlig, og slipper dem derfor ikke til på steder de kan ha store gnage-hull-i-klær-seanser.
Så har vi jo alle stolbein, sofaer, stoler, sofaputer, gardiner, duker........tror det er en slags greie der man bare må si at noe takler man, noe takler man ikke.....Tror kanskje at noe av greia med rotter er at de må ha noe å utforske, noe å finne ut av, og det er jo ikke dyreplageri å holde dem vekk fra enkelte ting........men jeg vet jo enkelte som har rotter som har ødelagt veldig mye og elsker sine rotter forsatt like høyt. De har et hjerte av gull, og så snill er nok ikke jeg.........
MEn å holde dem vekk fra ledninger er jo viktig da av åpenbare grunner.
Var det noe svar på spm ditt? NEi, det var jo ikke det......Noen rotter kan man jo faktisk også lære å holde seg unna enkelte ting, da!

Det glemte jeg i farten! Et strengt "nei" duger på noen..........mens andre titter opp og lurer på hvem man tror man er og deretter fortsetter på sitt artige prosjekt.
Hilsen lettere oppgitt og hoderystende rotteeier
Julie