Hei!
Rotta mi lukter d ille av hun lukter sterk urin .. skikkelig ekkelt men hun er liv redd vann.. prøvde å vaske henne litt i går men hun liker d ikke.. men i dag har lille rotta vår tisset på den store rotta.. vasker ikke rottene seg selv når de pleier hverandre?
isåfall hvis d eneste som må til er vasking så hva slags såpe skal jeg bruke å hvordan vasker jeg henne?
er d kanskje lurt å vaske den lille rotta så hun blir vant med vasking? men hun er jo så ung ennå.. (6uka ca)
Rottene vasker seg selv, men å markere "sin" eiendom med urin er like viktig i deres øyne. Når en rotte tisser på en annen, vil jeg tro det skyldes markeringsbehov; den store vil vise den lille hvem som er sjefen, kanskje? Rottene har ikke behov for å bli vasket i vann, og hivs rotten er redd vann, er det best å la være. Med litt tålmodighet og varsom tilvenning kan den kanskje lære seg å like vann (det skal visst være noe rotter trives i, selv om ingen av våre er særlig begeistret), men "full service" uten tilvenning vil gjøre vondt verre.