Madrassrotter

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Locked
pettersen

Madrassrotter

Post by pettersen »

Hei! Har to små damer, ca 6 mnd gamle. De har lagt sin elsk på madrassen (som for sikkehets skyld er ny!), og benytter en hver anledning til å gnage seg vei og hjemme mat. Det er så klart ikke ideelt å ha rotter på soverommet, men har ingen annen mulighet. Senga er greit nok ikke til å redde, men lurer på hvordan det blir etter hvert med all maten som blir lagret der. Hjelper ikke å vente leeenge etter de har fått mat med å slippe de ut, de hamstrer uansett. Noen gode råd....?!

Hilen Åse

lille lakris
Alfatryne

Post by lille lakris »

hva med å lukke burdøren så de ikke har noe mat å stjele med seg?
hvis maten er borte har de heller ikke noe å grave ned.
eller er det sånn at de går løse på rommet, uten bur? hmmm, rotter er lure dyr... ;)
http://www.lakrisklubb.piczo.com
-for deg som er glad i lakris
http://www.johannazoo.webs.com
-besøk min dyreside!

pettersen

Madrassrotter

Post by pettersen »

Rottene har et stort bur hvor de er når vi ikke er hjemme. Venter lenge med å slippe de ut etter maten, men særlig den ene har alltid noe mat på lur, og er ute med den på no time. Men kan passe på å lukke døra når de er ute. Er det noen som har peiling på om maten de hamstrer råtner eller?
Åse

Wookie
Sofaspiser

Post by Wookie »

Det vil vel komme an på hva slags mat det er og om de tisser på det etter hvert, eller ikke...

Eli Andrea
Markeringsbehov

Post by Eli Andrea »

du kan jo ta vekk maten frå buret, menst rottene er ute:)
R.I.P Oliver:( du vil alltid bli savna.
Eg Beatle og Melis er glad i deg.

Maja
Klatrer på møblene

Post by Maja »

Selv om det kommer ann på hva slags mat det er snakk om, om det vil råtne eller ikke, skjer det jo en nedbrytningsprosess uansett mat. Melormer, tørrfruktmøll og andre kryp kan utvikles selv om maten ikke synlig råtner (mugg o.l.) For et par uker siden fant jeg små, hvite larver i én pakke Rondis og små, sorte biller i en annen, og utløpsdatoen var juni 07. Før jeg gikk over til RM1 brukte jeg rottefôr fra dyrebutikk. Der fant jeg også ved to anledninger tørrfruktmøll. Også i slike godis-gnagestenger som man får kjøpt til rotter har jeg funnet møll. Så nedbryting skjer uansett, bare på litt forskjellige måter.
Ærbødigst,
Maja :rottehode:

Nemo
Alfatryne

Post by Nemo »

*grøsser*

:shock:
Alle henvendelser til NTFs styre, skal gjøres via ntf@tamrotter.com

Locked