To døde, en skal avlives.

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

tantepose
Gammelrotte

Post by tantepose »

Rottehanner har vel ingen omsorg for unger i det fri.Da er det kanskje ikke naturlig å sette små ilag med dem heller.hva med å la dem få vokse seg litt større først?

Intet
Alfatryne

Post by Intet »

Jeg vet ikke om akkurat det vil ha noe å si. De fleste hanner aksepterer unger. Når det ender i et sånt blodbad, er det hannen det er noe galt med, ikke størrelsen på ungen.
Pia & 14 med hale :rottehode:

Du er velkommen innom
www.intetsrotter.dk - oppdatert 14/06-08

lille lakris
Alfatryne

Post by lille lakris »

Intet wrote:Jeg vet ikke om akkurat det vil ha noe å si. De fleste hanner aksepterer unger. Når det ender i et sånt blodbad, er det hannen det er noe galt med, ikke størrelsen på ungen.
enig.
http://www.lakrisklubb.piczo.com
-for deg som er glad i lakris
http://www.johannazoo.webs.com
-besøk min dyreside!

rottegal
Alfatryne

Post by rottegal »

Eniiig!!
Kamilla ~ rotteløs for øyeblikket

Hvil i fred
Sølve - 17.09-07 - 04.11-08
Spot - 03.06.07 - 08.12-08
Fordbert - 03.06.07 - 05.2009
Pac-Man - 06.08.12 - 20.09.2013

Hoyst_87
varamedlem
Kjønn: Kvinne

Post by Hoyst_87 »

Selvfølgelig vil ikke hannrottene ha noe spesiell omsorg for ungene, hverken i det fri eller som tamrotter. Men de skal kunne akseptere at 5 uker gamle hannrotter, som er klare for å flytte fra mor, bor sammen med dem. Ellers ville det jo ikke vært rotter igjen i verden, for da ville jo alle de 5 uker gamle ungene som har forlatt moren, blitt drept av andre hannrotter.

Og når i tillegg hannen først aksepterer de små på et nøytralt sted, for så å fly på dem i en nyvasket bur som han ikke har bodd i før, altså enda et nøytralt sted, så er det hannen det er noe galt med. Debian og Slayer går jo helt fint med de to som er igjen, heldigvis.

Dessuten, når ungene legger seg på rygg og oppfører seg pent og godtar tvangsvasking og dominering, så er det absolutt ingen grunn for en hannrotte, eller noen annen rotte, og spesielt ikke en kastrert rotte, å drepe dem!!!
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

anita
Gammelrotte
Kjønn: Ikke oppgitt

Post by anita »

Forferdelig at du skulle oppleve dette.
Men vi kan ikke gjøre annet enn å lære av det nå; et tankekors til oss med kastrater - vi skal aldri være for sikker på hva som slumrer i dypet på en opprinnelig aggressiv rotte, selv om den har oppført seg bra aldri så lenge. Dårlig gemytt er den største defekten en rotte kan ha.
Kondolerer.
Anita

Hoyst_87
varamedlem

Post by Hoyst_87 »

Ja, det var helt forferdelig.

Og, ja, jeg tror jeg kommer til å være svært forsiktig med kastrater som tidligere var aggressive heretter. Kom som et sjokk, men har iallefall lært mye av det.

Takk.

Det er utrolig godt å ha dere her, som forstår hvordan tapet av et lite liv føles. Altfor mange jeg kjenner, kommer med kommentarer som 'det var jo bare en rotte' og 'jaja, du har jo mange nok fra før'.
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

Mac dyregod
Sofaspiser

Post by Mac dyregod »

sånne kommentarer provosserer.. jeg mistet nylig en chinchilla, har mistet rotter og mange kan ikke forstå hvorfor jeg gråter for en liten "hybelkanin". Dyrene har både hjerte og sjel og om bare alle dyre eiere kunne være glad i dyrene sine som de burde, så hadde forlk forstått sorgen av å miste et dyr
Et liv uten dyr er ikke noe liv

Maja
Klatrer på møblene

Post by Maja »

Det var jo en utrolig trist historie, men du skal i alle fall ikke bebreide deg selv! Som det blir skrevet her, det var den hannen det var noe galt med, ikke deg ;)

Og så synes jeg så utrolig synd på de som ikke evner å føle slik for dyr at de sørger når de dør...for et utrolig fattig liv det må være. I mitt perspektiv er et liv et liv, uansett art, og det er ufattelig leit når et dør. Du får bare heve deg over de stakkarene som ikke evner å sette pris på de hengivne, trofaste kameratene et kjæledyr er ;)
Ærbødigst,
Maja :rottehode:

Dumbo-fan90
Sover i do

Post by Dumbo-fan90 »

Godt sagt :thu:
Mvh Ida&rottene

Anna

Post by Anna »

Uff... :cry:
Så trist at dette skjedde, Hoyst_87...

Jeg sitter her og feller en tåre for de søte små som fikk et så kort liv, jeg og... :cry:

Kan ikke hjelpe deg med råd og tips, er helt ny i gamet...

Lykke til videre... *klem*

...savner en *klem*-smilie...

Post Reply