Leker, sysselsetting av rotter?

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Cams
Stjeler mat

Leker, sysselsetting av rotter?

Post by Cams »

Hei!
Som tidligere nevnt in en post, så har jeg skaffet meg rotter igjen etter en lang oppholdsperiode.

Men så lurer jeg litt på - annet enn å totalt ødelegge avispapiret i buret, så virker det som om de kanskje kjeder seg litt i buret? Finnes det noe leker eller noe som vil gi dem litt hjernetrim?
Jeg har fått beskjed om at maisbiter i en skål med vann skal være veldig morsomt. :) Men er det noe annet slike småting man kan gi rottene for at de skal ha noe å gjøre?

tantepose
Gammelrotte

Post by tantepose »

Mye "krik og krok",greiner,krukker og korger,da har de mange plasser å stappe avispapiret sitt og lage bol.Ellers har vel ikke voksne,ville rotter så mye fritidssysler utenom å spise,sove,lage bol og sove igjen,finne damer for gutta og fø opp unger for jentene. :D Åha mat som de må jobbe litt for å få tak i er jo en givende syssel. :D

rottegal
Alfatryne

Post by rottegal »

Jeg pleier å fryse grener også putter jeg fruktbiter i sånn isbitformer ,en skikkelig hit her hjemme,blant dyra.
Har ikke rotter lenger men gir det til hamstret(da skal det helst være så mye frukt som mulig .)
Kamilla ~ rotteløs for øyeblikket

Hvil i fred
Sølve - 17.09-07 - 04.11-08
Spot - 03.06.07 - 08.12-08
Fordbert - 03.06.07 - 05.2009
Pac-Man - 06.08.12 - 20.09.2013

Post Reply