Rotter og hunder

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Karin

Rotter og hunder

Post by Karin »

Hei

Jeg fikk min første rotte for 3 uker siden, en liten gutt på 11 uker. jeg har fra før av to hunder som synes den nyankomne er det mest spennende som har skjedd på lenge. De simpelten elsker den. De er ganske forsiktige med den, og han springer rundt i sofaen selv om hundene er der og lukter på han. Han går ikke og gjemmer seg, blir det for mye kyssing setter han seg bare ned litt.
Men i det siste har han begynt å plutselig å frese rundt når de snuser og dytter litt i han, i tillegg springer han av og til bort til og griper dem i snuten. for meg ser det ut som han leker med dem, han har den samme atferden med meg av og til... han jakter på fingrene mine og fanger dem, og leke biter(det gjør ikke vondt!) Kan det stemme at han leker med dem?
Etter seansen kan han godt sette seg rett forran hundene og stelle seg og slappe av, så det ser ikke ut til at han er redd heller?

Er så redd for å presse han....

klem fra karin :leftrat:

tantepose
Gammelrotte

Post by tantepose »

Han leker seg helt tydelig! :lol: Min hund elsker også rottene her.Tror både rotter og hunder innlemmer hverandre i flokken sin.Men det er best å alltid være tilstede når rottegutt er ute sammen med hundene.Mine rotter elsker å leke under tepper og hunden er ikke så nøye med hvor den bumser ned..... ;)

Karin

Post by Karin »

Hei

takk for svaret!! Det høres betryggende ut.. akkuratt sånn som jeg har oppfattet det! :lol: Hundene blir også ekstra interesserte når han freser rundt med de.. er veldig søtt å se på!!

klem fra karin, rottegutt og hundene

Cams
Stjeler mat

Post by Cams »

hmm...
Gutterottene mine er helt rolig når Buster, en 11 år gammel finsk lapphund gutt, kommer bort for å titte på dem.
Men jentene....!! :o Fytti katta! Alle jentene er livredde hunden, og Charo, "lederrotta" :p, tok i går et fyrsprang mot ansiktet på hunden og bet han over nesen. :s Så der stoppa troen på at de ville venne seg til at hunden kom inn på rommet til tider. Buster stakkars sto der helt fortvila mens snuta ble blodig. :p Såret er rensa da, så han har det helt fint nå. =)

Rottene jeg har er jo rotter jeg har tatt over for folk som ikke kan ha de lengre, så jeg vet jo ikke hva slags erfaringer de har hatt tidligere med hunder/andre dyr. Men jenterottene mine er tydeligvis temmelig redde, og i skrekk så prøver de å forsvare seg mot verdens snilleste hund.

Men utifra det du sier, og at du tidlig sosialiserer dem med andre dyr så vil nok det gå helt fint.

Post Reply