Ny rotte som biter, hva gjør jeg?

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
JuneMW

Post by JuneMW »

Jeg kjøpte ei søt jenterotte for noen uker siden, tror hu kjeder seg, og jeg lurer på å kjøpe ei til, sia det er flokkdyr..

men hu biter meg og sånn, å det går ikke ann og få hu ut av buret, hvis hu ikke går ut selv :s noe jeg kan gjøre for å gjøre hu tryggere på meg??

takk for svar <3

§ RatGirl §
Gammelrotte

Post by § RatGirl § »

*Innlegget er delt ut i fra denne tråden*

Ailani
Alfatryne

Post by Ailani »

Har vært en del om biting her før, hvis du bruker søkefunskjonen så finner du nok noe ;)

Hun biter nok fordi hun ikke er trygg på deg, så det første er nok å gjøre henne trygg på deg. Gi henne godbiter i hånden din kan fungere ;)
*Med vennlig hilsen Erica Malene*

Adyssa
Hamstrer mat

Post by Adyssa »

Att få henne trygg på dig gör du genom att du tar henne ut och sätter henne på din skulder och går runt med henne. Om du har henne ensam så tar det längre tid att få henne tam. Men när hon blir ordentligt tam, så är ni mera knyttat till varandra än råttor i flock.

Passar på 6 hannar själv nu. Eftersom jag inte känner de gott vet jag heller inte om de vill bita när de blir rädda. Därför är det viktigt att se på de och lära sig deras kroppspråk. Råttor biter som regel inte, men har man en som börjat bita måste man lära det bort fort. Alltså lär dig hennes kroppspråk först. Då vill du kunna förutse hennes handlingar. Och respektera henne om hon helt nektar på att göra det du vill att hon ska göra. Du bör inte ta henne ut från buret på det sättet. Hon bör komma till dig istället. Hon bevakar sig själv och sitt hem. Du är inte helt med hennes 'team' ännu. Förhållandet måste byggas upp.

Ki

tantepose
Gammelrotte

Post by tantepose »

:thu:

JuneMW

Post by JuneMW »

Okei :) takk for svar :) <3

Marianne
Stjeler mat

Post by Marianne »

Jeg vil absolutt anbefale lokkemat-trikset ;) også å ha på seg hansker, slik at du ikke skvetter unna når hun biter deg. evt. sko også hvis hun biter deg i tærne :)

h3gzi
Hamstrer mat

Post by h3gzi »

Kan godt hende du har fått bukt med problemet, og vet det finnes mange andre måter enn det jeg gjorde..

Så selv om det kanskje er litt feil på min måte, men dette var da min første rotte, så forteller jeg hvordan jeg gjorde det.

Rotta beit - jeg "dasket" henne på nesa med en finger. Ikke hardt sånn at hu fikk vondt liksom, men sånn forsiktig. Hun sluttet når jeg hadde gjort det to ganger.

Nå er vi gode venner :)
http://www.h3gzistamrotteri.de H3gzi's og Anexet's oppdrett.
- oppdatert 2 desember 2009
- sjekk på velkomstsiden

Mail: h3gzis@h3gzistamrotteri.de

Aurora&Vanessa
Stjeler mat

Post by Aurora&Vanessa »

Altså, Hvis hun biter så kan det jo bety at hun er nervøs på deg da.
Også prøv og strekk hånden din forskiktig inn slik at hun ikke skvetter og ha en godbit til henne. Det gjorde jeg og det funka 100%

Post Reply