Heisann:D Vi har to gutterotter. Og hver gang vi holder dem ute så urinerer de veldig mye. det er hele tiden tissestriper etter dem. hver gang de løper over hendene våre for eksempel sitter vi etterlatt med en våt hånd av rottetiss lissom.. Er ikke fullt så koselig. Men er det sånn det er? bare å bli vent med?... For vår fetter hadde en gutterotte, og kan aldri huske den tisset så mye...-.... Er våre bare slappe i blæra?
De tisser fordi de markerer rundt seg det som er deres Hvor mye de tisser er helt individuelt og jeg har hatt de som tisser endel og en som nesten aldri gjorde det. Noen ganger kommer det plutselig masse Så jeg tror ikke dette er noe å være engstelig for
Kan jo ikke annet enn å le, gråte blir litt trist selvom det er det man innimellom har lyst til av disse rottene. Av mine fire jenter er det en som er veldig på skvetter'n og de andre minimalt men en dråpe her og en dråpe der er veldig vanlig. Spesielt når de går over hender.
Dessverre er det sjeldent andre enn eierne og rotteelskere som ikke tar så på vei for oppgnagde sofaer, tissing her og der og rottelort i hjørnet.
Har nettopp hatt en venninne på besøk en uke og hun ble ikke imponert over stadig skvetting og ikke minst illeluktende fiser fra buret.
Men jeg elsker dem....hahaaa
Superskvetten har jeg ikke helt oversikt på hvor gammel er da det er en omplasseringsrotte. De mente hun var ett år når jeg fikk henne og det er ett år siden. Hun skvetter hverken mer eller mindre....
Men late er de hvertfall, sengevætere...hmmm... :rottehode:
Kan si at hvis du har holdt på med rotter av motsatt kjønn, vil de skvette mer enn vanlig. Det skjedde i hvertfall her og i andre tilfeller jeg har hørt om