Biting på gitteret.

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
utyske
Sofaspiser

Biting på gitteret.

Post by utyske »

Nå har jentene mine dessverre begynt å bite på gitteret, og dette gjør at jeg får sove dårlig om natta. Jeg har kjøpt gnagestein til dem, kanskje jeg burde kjøpe en ny en eller flytte litt rundt på den?
Er det noe annet jeg kan gjøre med det?
Håper på svar. :)

rottegal
Alfatryne

Post by rottegal »

De kjeder seg mest antakelig.
Aktiviser dem,de trenger nok nye ting inn i buret da :)
Putt inn en kongle med leverpostei til hver av dem(du smører leverposteien under "vingene" ,trenger heller ikke være leverpostei men noe annet digg :)
Kamilla ~ rotteløs for øyeblikket

Hvil i fred
Sølve - 17.09-07 - 04.11-08
Spot - 03.06.07 - 08.12-08
Fordbert - 03.06.07 - 05.2009
Pac-Man - 06.08.12 - 20.09.2013

Rikke
Bygger bol

Post by Rikke »

Det er nok ikke behov for gnaging som er problemet, det er nok som Rottegal sier. De kjeder seg kanskje. Og det trenger ikke å bety at du ikke er flink til å ha de ute ;) Men at de kanskje trenger forandring i buret, jeg ville gått ut og hentet masse friske greiner og kvister. Omøblert, hengt opp litt tau de kunnet klatret på osv. Det er ikke sikkert det er så mye som skal til :) Prøv å ta noen tomme konvolutter og fyl med tørket frukt/nøtter/snacks, lim de igjen, deretter bunnet de fast i taket foreksempel. Det samme med tomme dorull hylser, fylt de med snakcs og hengt de opp på burveggen. Bare pass på at du ikke har noe lengde på tauet mellom burveggen og gjenstenden du henger opp. Sørg for at du fester gejnstanden helt inntil veggen. Dette for å ungå at de henger seg fast i det løse tauet. Eller så får du jo kjøpt slike aktiviserings baller som man får til hund, i gnager size. Mine elsker den :)

Ahhh leverpostei kongler :lol: for en genial ide!
Hilsen Rikke Karine

Gittiamo

Post by Gittiamo »

En katteball med bjelle i, er full lykke her i huset. For å si det sånn så vet jeg hvor hun ene er til en hver tid - klirr klirr :lol:

utyske
Sofaspiser

Post by utyske »

Tusen takk for tips og svar! :) Og jeg skal bruke de råda jeg får!

Post Reply