Under hans verdighet?

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Matmor
Gammelrotte

Under hans verdighet?

Post by Matmor »

Jeg hadde et søtt og kosete brødrepar som vokste seg store og staute og sterke. Den ene overtok som alfa i buret uten kamp. Han er en fin og rolig alfa som ikke gjør noe stort nummer ut av posisjonen sin til vanlig. Men etter at han ble alfa, syntes jeg han endret adferd overfor meg. Han var plutselig mye mindre kontaktsøkende. Tidligere hadde han vært den rotta som klatret mest på meg under lufteperiodene.

Den siste uka har jeg ikke vært noe i form, og sittet en god del foran TV'n. Jeg har hatt rottene på fanget etter tur. Og oppdager at alfaen er akkurat like kosete som før - men bare når vi er alene :lol: Da ligger han og bruxer og popper øyne, og lar meg få legge ham på rygg og kile ham på magen.

Er det vanlig at alfaen liksom "må" være sjef, og ikke innynde seg for mye hos mennesket sitt?

§ RatGirl §
Gammelrotte

Post by § RatGirl § »

Har ikke opplevd dette selv, men virker jo ganske logisk, egentlig. Stilig!

Alvrina
Alfatryne

Post by Alvrina »

Høres ut som min Saki, hehe ;)

Matmor
Gammelrotte

Post by Matmor »

Høres ut som om jeg bør se mer TV med rotte på fanget i jula :rat: Det er alltid like fornøyelig å lære mer om personlighetene deres.

kikky
Gammelrotte
Kjønn: Ikke oppgitt

Post by kikky »

ja, de er så utrolig froskjellige :D ingen av mine har tid til å ligge på fanget :roll: var bare kenya som hadde tid til kos...
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Matmor
Gammelrotte

Post by Matmor »

Av mine 6 er det bare den yngste på to måneder som ikke avfinner seg med minst en halv times TV-kos nå :mrgreen: Jeg prøver å begrense det til rundt halvtimen, så de ikke skal legge igjen visittkort. Men uansett er det en fordel å ikke velge de mest aktive periodene på døgnet, da :)

Post Reply