Ville rotter i hus.

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Hoyst_87
varamedlem
Kjønn: Kvinne

Post by Hoyst_87 »

Satte dem ut i går, da jeg merket godt at de ikke trivdes i det hele tatt, og jeg vil egentlig ikke ha flere rotter heller, er så vidt jeg har tid til de to jeg har.

De gnagde på buret, på bursprinklene og laget masse bråk hele natta, merket tydelig at de ikke likte det i det hele tatt, så både fordi jeg ikke fikk sove, fordi jentene mine ble helstressa av det, og fordi de så tydelig mistrivdes og var stressa og redde, så satte jeg dem ut i låven igjen.

Dessverre er det bare nokså glissen skog, vann og jorder her, også naboen sitt hus da, så jeg satte dem i låven der de jo kom fra, og håper på at de evt emigrerer til noe annet sted, men jeg tviler. Aner ikke hvilket annet sted jeg kunne plassert dem, de ville el naturlig søkt til en låve eller et skjul, og da er det best at de er der de er vant med å være, og ikke blir drept av andre rotteflokker, tenkte jeg. Så får de heller leve godt en stund til iallefall.

Største grunnen til at det blir satt ut rottegift nå, er jo at sjefen har korn til menneskemat på låven, og nå nylig fant vi to rotter i kornsiloen, hvordan nå enn de har kommet seg dit. Og det er jo IKKE bra. Ikke minst hadde de tørsta ihjel fordi det ikke er noen vei ut(og egentlig ikke inn heller, så hvordan de har kommet seg inn er jo et spørsmål i seg selv), og så blir det jo spor av avføring i kornet.
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

§ RatGirl §
Gammelrotte

Post by § RatGirl § »

Du gjorde det riktige. Kan godt hende de overlever fint, rotter har det på seg å være litt smarte ofte. :)

tantepose
Gammelrotte

Post by tantepose »

Da er det sikkert velkomstfest i bolet ikveld :bravo: Sender dem mange lykkeønskninger med på veien :thu:

Alvrina
Alfatryne

Post by Alvrina »

Du gjorde det riktige :thu:

Og siden de er såpass unge, tilhørte de nok en en eller annen rotte koloni som de helt sikkert finner tilbake til ;)

Hoyst_87
varamedlem
Kjønn: Kvinne

Post by Hoyst_87 »

Virket nå som om de fant seg tilrette med en gang jeg slapp dem ut, smatt inn i et hull i veggen, så virket som de kjente seg igjen iallefall. At de tilhørte en rottekoloni er nok helt sikkert, er MASSE rotter på låven, hvor mange vet jeg ikke, men det er mye.. :P Ikke helt gøy alltid, når de har gnagd hull på fôrsekkene og gjort fra seg i fôret til hestene.. :P
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

Alvrina
Alfatryne

Post by Alvrina »

Nei, jobber i stall selv, så vet hvordan det er.. Litt nasty å fòre hester med 20% rotte lort hehe...

I sånne tilfeller setter jeg pris på stallpusene og rotte fella :oops: Kynisk som jeg er... :roll:

kikky
Gammelrotte
Kjønn: Ikke oppgitt

Post by kikky »

bruk fryser og fôr bøtter så slipper dere problemet :)
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Post Reply