Den nye rotta

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Caedes

Den nye rotta

Post by Caedes »

Jeg fikk Devi for to dager siden. Hun er veldig tillitsfull, og elsker å kose med hendene mine. Greia er at hun ikke liker å bli løftet på, men hun er svært tilgivende. Det er bare å gi henne en liten snack, og så er alt helt fint. Hun elsker å slikke på, kosebite og undersøke hendene mine, men får helt kula hvis jeg prøver å løfte henne. Hva kan jeg gjøre for å berolige henne?

Øystein
Omegarotte

Post by Øystein »

Hvis du bare har hatt henne i to dager, så er det helt normalt.

Bare ta tiden til hjelp, og la henne bli skikkelig kjent med deg, så går det helt sikkert bedre etter hvert.

Caedes

Post by Caedes »

Det skal jeg:) Er blitt så utrolig glad i henne.. Hun er en så utrolig nydelig skapning. Har jo hatt rotter før, men hun er noe spesielt. :D

Øystein
Omegarotte

Post by Øystein »

Hehe, så bra.

Har du bare henne? Hvis hun er alene, så er det gode sjanser for at du får en tammere og snillere rotte om du får tak i ei venninne til henne.

Caedes

Post by Caedes »

Hun skal få en burkamerat senere:)

Matmor
Gammelrotte

Post by Matmor »

Jeg vet ikke hvordan du løfter Devi? Noen rotter får noia hvis de ikke har støtte for bakbena. De er "to-hånds-rotter", selv om de ikke trenger å veie stort :) En hånd på forkroppen, og en på bakkroppen.

Caedes

Post by Caedes »

I dag har Devi vært ute av buret mens jeg vasket buret hennes. Hun syntes det var kjempegøy, og løp hit og dit for å undersøke alt. Hun reagerte ikke da jeg strøk henne over ryggen, men ble litt irritabel da jeg prøvde å løfte henne. Hun har altså forandret seg fra å ha totalt noia for hender til å bare bli lettere irritert i løpet av en uke. Det er jo fint:) Men jeg hadde syntes at det var fint om jeg kunne få noen tips om hvordan man lindrer "løfteskrekken". Hun er ikke aggressiv, og hun forbedrer seg hver dag. Hun er ei glad lita rotte som elsker oppmerksomhet. Hadde bare vært fint om jeg kunne få noen tips sånn at prosessen kan forkortes noe.

siv
River avispapir

Post by siv »

Caedes wrote:I dag har Devi vært ute av buret mens jeg vasket buret hennes. Hun syntes det var kjempegøy, og løp hit og dit for å undersøke alt. Hun reagerte ikke da jeg strøk henne over ryggen, men ble litt irritabel da jeg prøvde å løfte henne. Hun har altså forandret seg fra å ha totalt noia for hender til å bare bli lettere irritert i løpet av en uke. Det er jo fint:) Men jeg hadde syntes at det var fint om jeg kunne få noen tips om hvordan man lindrer "løfteskrekken". Hun er ikke aggressiv, og hun forbedrer seg hver dag. Hun er ei glad lita rotte som elsker oppmerksomhet. Hadde bare vært fint om jeg kunne få noen tips sånn at prosessen kan forkortes noe.
hmm, min rotte er oxo sån hun har oxo litt sån noya for å bli løftet opp, å hun gjemmer seg ofte for å slippe å bli det, men hun roer seg fort når jeg tar henne innen for genseren min , kanskje du oxo skulle prøve det. det er vel bare spørsmål om tid antagelig å om hvor ofte du tar henne opp på fanget
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

Caedes

Post by Caedes »

Takk for tipset! :D Kanskje kroppskontakt er det som skal til?

siv
River avispapir

Post by siv »

Caedes wrote:Takk for tipset! :D Kanskje kroppskontakt er det som skal til?
bare hyggelig det vet du :D som jeg skrev så har jeg litt det samme problemet hehe. å min rotte er stor for alderen jeg sliter litt med å få tak i henne når hun er på gulvet for hun skvetter ut av hånden min :lol: å holder jeg henne fast kan hun faktisk bite, men det hjleper på henne for hver gang, kan nesten virke som noen rotter rett å slett ikke liker å bli løftet opp selv, roxy valgte selv å gå opp i reise buret sitt, eller klattre opp på armen min i steden for å bli løftet :)
pazuza06@live.no.

Caedes

Post by Caedes »

som å høre om Devi :D

Da gjelder det bare å ta det forsiktig. Hun glemmer veldig lett hvis hun får kos eller noe å tygge på. Da blir hun så mjuk som smør. Hun har bitt meg et par ganger, men det var av stress. Vanligvis tar hun bare fingern min i munnen og gnafser litt på den når jeg er for nærgående. Det er jo ikke for å skade meg, tror det mer er ment som en slags advarsel eller for å si at "det der skal du bare gi F i." :D

siv
River avispapir

Post by siv »

Caedes wrote:som å høre om Devi :D

Da gjelder det bare å ta det forsiktig. Hun glemmer veldig lett hvis hun får kos eller noe å tygge på. Da blir hun så mjuk som smør. Hun har bitt meg et par ganger, men det var av stress. Vanligvis tar hun bare fingern min i munnen og gnafser litt på den når jeg er for nærgående. Det er jo ikke for å skade meg, tror det mer er ment som en slags advarsel eller for å si at "det der skal du bare gi F i." :D
:lol: ja jeg vil tro det samme, stress, å litt redd for alt det nye rundt seg, jeg tror at min roxy har rukket å bli ganske stresset i zoo butikken jeg kjøpte henne i jeg da, tenk med deg selv, å sitte i ett trangt bur dag ut å dag inn å se tusen vis av store skapninger glo ned på deg å unger som synes det er morro å banke på buret huff :shock: da hadde jeg oxo blitt stresset å redd, :lol: så jeg tror at mye tålmodighet, kos når hun tilater det, godbiter å kjærlighet, å krops kontakt som er den rette blandingen :)
pazuza06@live.no.

Caedes

Post by Caedes »

Takk for et godt svar! Nå ble jeg roligere :D

siv
River avispapir

Post by siv »

Caedes wrote:Takk for et godt svar! Nå ble jeg roligere :D
hehe bare koselig det, vi får rotte oss sammen om probler vi rotte fans :lol: hvis du vil kan du få email adressen min :) bare si i fra det.
pazuza06@live.no.

§ RatGirl §
Gammelrotte

Post by § RatGirl § »

*Flyttet fra generelle spørsmål*

Post Reply