hvordan få tak i de raskest
Moderator: Moderatorer
Jeg rotter som er veldig forskjellig i lynne, to kommer når jeg roper og en er ike glad i å bli løftet...Leenge hadde jeg et svare strev med å få de inn, nå gjør jeg det enkelt, vannflasken henger i buret med døra åpen, matskåla tar jeg og vasker, så har jeg litt salat eller annet godt som de får fra handa gjevnt utover kvelden, når det er på tide å bytte (vi har både jenter og gutter så de har utetiden sin annenhver gang), fyller jeg matskåla med tørrfor samt lager en skål med grønnsaker, så er det bare å rope samtidig som jeg rister på tørrforet, så er den saken i boks
. Det funker i allefall her hos oss...

hmmBiamora wrote:Jeg rotter som er veldig forskjellig i lynne, to kommer når jeg roper og en er ike glad i å bli løftet...Leenge hadde jeg et svare strev med å få de inn, nå gjør jeg det enkelt, vannflasken henger i buret med døra åpen, matskåla tar jeg og vasker, så har jeg litt salat eller annet godt som de får fra handa gjevnt utover kvelden, når det er på tide å bytte (vi har både jenter og gutter så de har utetiden sin annenhver gang), fyller jeg matskåla med tørrfor samt lager en skål med grønnsaker, så er det bare å rope samtidig som jeg rister på tørrforet, så er den saken i boks. Det funker i allefall her hos oss...

har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.
pazuza06@live.no.
Jeg lærte mine jenter innkalling fra dag en jeg. Tromming med fingrene på gulv, sofa el gjorde at de kom rasende. I begynnelsen var det bare for å leke med dem, og så kunne de ralle avgårde igjen som de ville, før jeg kalte de inn igjen.
Den yngste jenta min var ikke så lett å lære innkalling, for hun tok ikke dette som ett signal til bare henne alene, da hun gjerne ble forbiløpt av de eldre jentene mine. Men siden yngstemann er veldig glad i mat, så rister jeg på forbøtta og lar henne få sitte i bøtte til hun må hoppe i buret - med den beste godbiten hun selv kunne finne
Den yngste jenta min var ikke så lett å lære innkalling, for hun tok ikke dette som ett signal til bare henne alene, da hun gjerne ble forbiløpt av de eldre jentene mine. Men siden yngstemann er veldig glad i mat, så rister jeg på forbøtta og lar henne få sitte i bøtte til hun må hoppe i buret - med den beste godbiten hun selv kunne finne

-
- Markeringsbehov
Jeg holder på med det samme jeg og nå, driver å lærer demLilly-Marie wrote:jeg lager en slags smattelyd som de forbinder med mat/godbit. og når jeg lager den lyden kommer de alltid

hva mener dere

har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.
pazuza06@live.no.