Frittgående rotter

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
olepet
Stjeler mat

Frittgående rotter

Post by olepet »

Matmor til Tutti Frutti og Vaffel her (se temming av rotter). Jeg og samboeren min laget en innehnging i leiligheten til rottene, når vi plasserte dem nede fikk vi en stor overraskelse :shock:.

Vaffel :oops: (som nøler mye og er litt pinglete) elsket det. Hun snuset utforsket, spiste godbitene,prøvde dumpa deres osv.

Mens Tutti Frutti :evil: (som er helt vill inni buret og koser med hendene våre osv) gikk ikke ut av boksen i det hele tatt. Hun gravde seg så langt inn hun kunne.

Dette gav ingen mening, hvordan kan de plutselig "bytte" atferd?

Matmor
Gammelrotte

Post by Matmor »

Kan det ha noe med størrelse på de åpne områdene å gjøre? Rotter har en form for agrafobi (redsel for åpne plasser). Som små byttedyr er det igrunn ganske naturlig. Noen rotter er mer hemmet av det enn andre.

I buret føler de seg trygge, de har "tak over hodet", og det er aldri langt til en vegg. På lekeplassen har de ingen ting over seg, og det er muligens lengre mellom lekene enn det er mellom hus og kanter i buret?

Hvis du har en gammel, avlagt genser er den et fin-fint leketøy for rotter som ikke er så glade i åpne rum. Skjær av enden på et Pringles-rør, del det midt på og stikk hver halvdel inn i et erme på genseren. Da kan de utforske den kollapsede genseren innenfra. :rat:

BlackNenne
Betarotte

Post by BlackNenne »

Har brukt pringles-rør før, men nå må jeg virkelig finne en gammel genser også. :D God idè. :thu:

Post Reply