Bli med over alt?

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Woodgirl
Stjeler søppel

Post by Woodgirl »

Det blir nok også ganske så gøy å se hvordan Amigo en den nye kommer til å bli bestevenner. Det kan være ganske herlig å bare se hvordan de leker og koser seg masse. :konge:
Ha en deilig dag med mange bartenuss.

Christi
Bygger bol

Post by Christi »

Jeg tar med Sam ut av og til. Han kan sitte pent på skulderen leenge, men så er det et eller annet som skremmer ham og han stuper ned i genseren min - med ikke veldig pene kloremerker som bevis. På en fest jeg tok ham med på vagget han fra skulder til skulder og virket ikke veldig selektiv på hvem han valgte som soveunderlag:)
Har ingen schnuskier for tiden :(..RIP Alfi,Frederikke,Fredrik,Gunnar,Benny,Sam & Harry; alltid i hjertet mitt.

Frida96
Stjeler mat

Post by Frida96 »

Jeg tar alltid med meg Herman hvis jeg skal til (dyre-)butikken. Hvis det ikke er for kaldt sitter han rolig og fint på skulderen min hele veien. Ellers pleier han å sitte i hetta mi med bare hodet ut. Hvis det er veldig kaldt ligger han i genserermet mitt med hodet ut. Det er veldig gøy å ha han med i butikker, for han er litt engstelig for verdenen rundt seg, at han holder seg inntil meg, mens han holder utkikk.
- Kjempekoselig! :-D
Frida, Kevin & Herman :rottehode:

www.rottereiret96.piczo.com - besøk hjemmesiden vår :D

BabyLizz
Stjeler søppel

Post by BabyLizz »

Hihihihi=) Nå har Amigo (før jeg fikk Felix) vært med på kjøretur i noen timer:) Hadde med meg et bur slik at han fikk gå på do, men han tissa på meg likevel.. Bah..

Blir litt stress om jeg må ha med meg begge rottene på tur, men tror ikke Felix ville like seg noe særlig. Han er veldig på vakt og redd alt mulig egentlig.. Amigo er mer tøff og vil utforske alt mulig..!=P

Men så blir det om jeg vil klare å la Felix være igjen hjemme, da..

Frida96
Stjeler mat

Post by Frida96 »

Jeg tar aldri med Kevin på tur.. Har han ute litt så han får frisk luft, men jeg føler meg aldri helt trygg på at han ikke stikker av ;s
Herman derimot sitter alltid stille og rolig. : D
Frida, Kevin & Herman :rottehode:

www.rottereiret96.piczo.com - besøk hjemmesiden vår :D

Christi
Bygger bol

Post by Christi »

Rotter flest er så redde og nervøse når de er med ut at de ikke tør å løpe vekk fra mamman eller pappan sin...men hvis du er usikker bør du selvfølgelig bare ha med den rotta du er trygg på ;)
Har ingen schnuskier for tiden :(..RIP Alfi,Frederikke,Fredrik,Gunnar,Benny,Sam & Harry; alltid i hjertet mitt.

Lucifer
Sofaspiser

Post by Lucifer »

Ingvild wrote:Alle de gamle damene som rygget bakover i trikken da de så rottehalen - priceless :-)
"kremt" Jeg er tjue, men jeg synes fortsatt det er gøy jeg. :)
Charlotte (21) og Lady Lucifer (2 1/2)

http://www.tankesverm.blogspot.com

BabyLizz
Stjeler søppel

Post by BabyLizz »

Hihihihihi! Ja, jeg fikk noen rare blikk når jeg var på tur med guttene som stakk hodet ut av jakken, og halen som hang og dinglet under genseren min=P Hahahahahahaha!

Lucifer
Sofaspiser

Post by Lucifer »

Sist jeg var på butikken med Lucifer, krabbet hun rundt på magen min under jakka. Jeg prøvde litt diskré å holde på klumpen, og fikk mange rare blikk. Jeg må ha sett ut som en elendig butikktyv. :P

Karen---
Alfatryne

Post by Karen--- »

Alle rottene mine har fått være med overalt, fra shopping til skole! HAr de ofte med i genseren på skolen, og de digger det! Nå har det seg sånn at læreren min har to av rottene i mitt første kull så hun syns det bare er hyggelig:P...på tur med hunden og by tur, de er med så lenge de syns det er hyggelig selv ;) Rotter reagerer jo forskjellig på dette selvfølgelig, men alle mine små har fått være med siden de var små, og de koser seg masse med det så langt :sol: det med å skremme gamle damer (og unge for den saks skyld) er jo drit gøy! Hehe... :lol:
Hilsen Karen, Cilla, Parvati og Gulla
KO's oppdrett Nesodden
www.kosoppdrett.piczo.com
15 år - 09/05-09

BabyLizz
Stjeler søppel

Post by BabyLizz »

Tror ikke de andre på jobben (jeg er lærerassistent for første og andre klasse!) hadde blitt så glade.. Men jeg kan jo late som jeg ikke har merket at rotten hadde gjemt seg under genseren min!

Og så ser jeg reaksjonen=P

Liker de det ikke, så får jeg bare mamma til å hente han!;)

Men hva gjør dere når rotta må på do?

Lucifer
Sofaspiser

Post by Lucifer »

Jeg pleier å ta med et reisebur på lengre turer, sånn at hun kan krabbe oppi der for å gjøre fra seg.

KineA
Sover i do

Post by KineA »

BabyLizz wrote:Tror ikke de andre på jobben (jeg er lærerassistent for første og andre klasse!) hadde blitt så glade.. Men jeg kan jo late som jeg ikke har merket at rotten hadde gjemt seg under genseren min!

Og så ser jeg reaksjonen=P

Liker de det ikke, så får jeg bare mamma til å hente han!;)

Men hva gjør dere når rotta må på do?
Om ikke de andre lærerne hadde blitt så glade,så er jeg sikker på at unga hadde syntes det hadde vært moro :mrgreen:

BabyLizz
Stjeler søppel

Post by BabyLizz »

Jaa, det hadde de nok! Men tror at de hadde bedt meg om å få ham hjem med en eneste gang!=P

Jeg skal prøve på tirsdagen;) "Åjjsann, han har visst lagt her hele tiden han.. Ååååååååjj.."=)

Post Reply