Utrolig vill!

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Merethe

Utrolig vill!

Post by Merethe »

Jeg og samboeren min fikk to rotter for en måned siden. Den ene rotta var 6mnd når vi fikk han, og han andre var 8mnd. Han minste har allerede begynt å blitt litt tam, men han "eldste" er totalt vill. Vi prøver å gi han mye oppmerksomhet så han skal bli tam, så vi ar prøvd å tatt han ut av buret sitt å kost med han, men det funker ikke. Han bare spreller og vil løpe unna. Så det er helt umulig å holde i han. Vi har prøvd flere ganger, men han er alltid like vill :( Hva skal vi gjøre for å få han mer roligere?

Stine
Gammelrotte
Kjønn: Kvinne

Post by Stine »

1. Genser trikset funker nesten alltid! Sett rotta inni gensern eller genserarma og kanskje kos litt.

2. Sett deg ved buret og prøv å lokk frem rotta med en godbit som du vet den liker( Yougurtdrops og mais funker nesten alltid! :) ) Prøv å lokk den lenger og lenger ut, og til slutt ned på fanget eller evnt. skuldra.

3. Sett han på fanget ditt og gi ham god mat, kos og snakk med ham mens han spiser :)

- Det er ganske vanskelig å få så gamle rotter tamme, hvis de ikke er vendt til mennesker fra før, så det er utrolig bra at dere han fått den yngste tam :thu: Det er nok bare å ta tiden til hjelp!

Lykke til! :sol:
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

BabyLizz
Stjeler søppel

Post by BabyLizz »

I dag kjøpte jeg en stooooooor bok om tamrotter, så her har jeg plukket opp et og annet om temming, selv om mine gutter er tam=)

IKKE KOS! Om rotta ikke er tam, så skal du ikke kose på den da dette kan kjennes ekkelt ut siden rotten ikke vet at du bare vil være snill og kosete. Om rotten går vekk, sett den på fanget ditt, inn i genseren, på skulderen eller noe sånt, men hold hendene dine unna den ellers. Når rotten har sovnet på deg, så stoler den på deg. La den sove, og når den våkner kan du begynne å kose litt forsiktig:)

Stine
Gammelrotte
Kjønn: Kvinne

Post by Stine »

Men man skal jo venne rotta til kos, og det du må gjøre da er jo å kose ;)
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

BabyLizz
Stjeler søppel

Post by BabyLizz »

Jada, men det skal komme etter at rotten er vant med å være i nærheten av deg:) Står det i boken min:)

tantepose
Gammelrotte

Post by tantepose »

Resultatet av å følge det rådet er nok at endel rotter kanskje aldri blir tamme,og det er jo leit både for rotta og eieren.Men å holde den fast i hendene uten at rotta vil det,er noe helt annet enn å ta den forsiktig og sette den i genseren!Les mer om gensertrikset ved å søke på søkefunksjonen.Beste måten å få rotta til å stole på deg og ikke minst føle seg trygg hos,med kropsvarme og hjertebank.Lykke til! :D
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

KineA
Sover i do

Post by KineA »

BabyLizz wrote:I dag kjøpte jeg en stooooooor bok om tamrotter, så her har jeg plukket opp et og annet om temming, selv om mine gutter er tam=)
Hva heter den boken/forfatter?

kikky
Gammelrotte
Kjønn: Ikke oppgitt

Post by kikky »

*Tråden er flyttet fra generelle spørsmål*
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

BabyLizz
Stjeler søppel

Post by BabyLizz »

Boken heter "TAMROTTER" og forfatteren er Gisela Bulla:) Det er "CAPPELENS KJÆLEDYRBØKER" som er utgiver=)

Karen---
Alfatryne

Post by Karen--- »

Ja, fine boka! Har lært masse av den når jeg var yngre :D
Hilsen Karen, Cilla, Parvati og Gulla
KO's oppdrett Nesodden
www.kosoppdrett.piczo.com
15 år - 09/05-09

Post Reply