Tøffe seg!

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
BabyLizz
Stjeler søppel

Tøffe seg!

Post by BabyLizz »

Mine gutter (født 12.sep.08 om det skulle være av betydning) har nå begynt å tøffe seg skikkelig for hverandre! De reiser seg på to ben og står slik inntil hverandre en stund, før den ene legger den andre på rygg, og noen ganger jokker..

Det er bare en gang Bueno har skreket litt, men han er en skikkelig grinerunge fra før. Kan ikke løfte ham uten at han kommer med et klagende skrik, hvis han er på en skikkelig viktig oppdagelsesferd! :akt:

Det jeg lurer på er om dette kan være puberteten? Jeg fersket jo Bueno her en dag med tissen i hånden.. Ehm.. Så det kan vel være det? De er jo snart 3mnd gamle..

Hva tror dere? Jeg vil jo absolutt ikke at de skal ende opp med å hate hverandre. De sover sammen i hengekøyen, og da holder de så fint rundt hverandre (må ta bilde neste gang!)

Hva tror dere?

Matmor
Gammelrotte

Post by Matmor »

Hvis puberteten ikke blir værre enn det er du heldig :) Men det kan godt hende det ikke blir mer skummelt - gutter som har bodd sammen hele livet og er like gamle har prøvd hverandre ut i lekeslossing i lang tid før det kunne tenkes å bli alvor. De vet hvor de har hverandre.

Jeg synes det er litt tidlig med ordentlige pubertetsfakter før tre måneders alder, så hvis det er hormonene som rører på seg så er det nok i alle fall helt i oppstartsfasen. :)

BabyLizz
Stjeler søppel

Post by BabyLizz »

Huff, blir det verre? Jeg syns det er så ekkelt at de står på to bein mot hverandre og bare stirrer inn i øynene.. Men de er jo ikke uvenner eller noe sånt, så jeg har vel ikke så mye å frykte? De er jo som regel perlevenner.. Hvor lenge varer en gjennomsnittelig pubertet?

Post Reply